-3.7 C
București
luni, februarie 17, 2025
-3.7 C
București
luni, februarie 17, 2025

Gold FM 96,9

spot_img
AcasăAlte ŞtiriAviatia reala si costurile ei
Data publicării: iulie 24, 2023 19:00

Aviatia reala si costurile ei

Data publicării: iulie 24, 2023 19:00

DISTRIBUIE:

Autor: Cezar Osiceanu

In ziua de azi toată lumea vrea, toată lumea cere, toată lumea reclama etc aviatia si aviatorii ei dar pana acum despre subiectul acesta legat aviatia reala si costurile ei nu prea apar decât frânturi îndeobște la vreun parastas de companie aeriana
Dar sa o luam cu începutul!

  1. Aviatia costa! Cât? De la caz la caz!
    Ultimul exemplu major este dat de compania braziliana AZUL care la doar un an după mult trâmbițata sa achiziție a celor trei avioane lung curier Airbus 350 seria 900 a constatat ca sunt neprofitabile din cauza costului uriaș de întreținere
    Compania braziliana a dorit sa înlocuiască vechile sale avioane lung curier Airbus 330 pe ruta Sao Paolo -Paris cu noile sale achiziții Airbus 350-900 in vederea scăderii costurilor si a creșterii profitului
    Cum alegerea avionului A350-900 a fost făcută in mod evident pe baza unor calcule de performanța in baza datelor Comunicate de către Producator rezulta ca teoria nu se pupa cu practica deloc in acest caz!
    Mai mult decât atât brazilienii au constatat pe banii lor ca avionul ales de ei, A 350-900, pe rute egale sau mai scurte decât Sao Paolo- Paris este o catastrofa financiară pentru ei.
    Al doilea caz analizat astăzi tine de propunerea Camerei de Comerț si Industrie a României CCIR propunere făcută mai multor consilii județene, prin care se dorea realizarea unei companii aviatice de transport care sa lege orașele: Cluj, Constanta, Iasi, Timisoara, Arad, Bacau, Brașov, etc reședința de județ între ele. Este evident vorba despre orașele care au si aeroporturi si infrastructura aferentă si care sunt sau nu legate de Capitala prin curse directe.
    Propunerea CCIR este ca aceste consilii județene sa devină actionare ale acestei nou înființate companii aeriene care ar urma sa folosească avioane de 19 locuri care vor zbura după in program fix.
    Si acum sa analizam ideea pentru a vedea sustenabilitatea ei:
  • Compania Tarom a avut ani de zile introduse curse in programul de vara pe Destinațiile Otopeni -Tulcea, Sibiu, Târgul Mures, Constanta, Arad sau Iasi -Cluj, Timisoara/Iasi/Oradea- Constanta, care se anulau permanent din cauza lipsei pasagerilor
  • Compania Air Connect a anulat pe banda rulantă cursele sale de Sibiu, Targu Mures, etc tot din cauza lipsei pasagerilor pe aceste destinații
    Demn de precizat ca ambele companii efectuau cursele cu avioane ATR 42-500 sau ATR 72-500 sau 600, avioane turbopropulsoare cu capacitați de 48 la 74 de pasageri si consum mic de petrol (in medie 700 kg pe ora)
    Defuncta BlueAir sau marile companii low cost RyanAir si WizzAir nici măcar nu au catadicsit sa încerce sa studieze, nu sa zboare aceste rute!
    Compania Lufthansa Consulting GMBH, care ne spunea ca nu are nimic de a face cu Compania Lufthansa, a executat in Romania primul program de Reengineering aviatic, prin anii 2000. După o adânca si calificata analiza a pieții romane ei au opinat ca trebuiesc făcute zilnic 3-4 curse pe Destinațiile interne chiar daca la început sd va merge in pierdere.
    După 4 luni de pierderi imense, gradul de umplere pe aceste destinații fiind de circa 30% din capacitatea avionului ATR 42-500 care are 48 de locuri s-a produs insa minunea ce însoțeste mereu aviatia si aviatorii ei! Adică a dat Guvernul Boc liber la instalat radare auto in orice comuna din Romania!
    Urmarea acestei măsuri a fost ca in doar doua luni circa 30% dintre conducătorii auto ai țării aveau amenzi pentru depășirea vitezei, carnete suspendate etc. Si uite asa, brusc si dintr-o data s-au umplut cursele interne
    Nu se știe daca propunerea înființării acestei companii aeriene a fost la nivel declarativ mai ales ca toti se pregătesc de pe acum de alegeri, sau a avut la baza si prezentarea unui business plan.
    Pentru ca teoretic, după găsirea surselor de finanțare a proiectului trebuie:
  1. ales avionul si opțiunile sale comerciale, tehnice si operaționale
  2. găsită soluția si locul de efectuare a maintenantei
  3. găsiți piloții, însoțitorii de bord si tehnicii necesari
  4. Calificati si certificați pe tipul de avion piloții ceea ce implica școlarizare, simulatoare, zboruri școala, de antrenament si examinare
  5. Găsiți piloții instructori calificati care sa fie recunoscuți de Autoritatea Aeronautica Civilă Romană AACR pentru a executa zboruri de școala si instrucție
  6. Găsite simulatoarele de zbor pentru avionul respectiv care trebuiesc sa fie certificate de către AACR înainte de începerea pregătirii viitorilor piloți
  7. Găsite stewardese instructor calificate pe tip si care sa facă școala si activitatea de valorificare pentru viitoarele angajate
  8. Întocmita o documentație extrem de mare, multa si complexa
  9. stabilite nivelele de salarizare care sa asigure sustenabilitatea personalului companiei
    Etc etc etc
    Deci trebuie enorm de multe si care toate costa iar fara una singura se oprește imediat afacerea!!
    Astfel ca a pune banii contribuabililor in asa o afacere este o chestie cam fara sorți de izbânda dar cum la alegerile de la anul nu mai merge cu punga nici cu găleata poate merge cu avionul acum nu?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ULTIMELE ŞTIRI

Eu, Bolojan, cu cine votez? Dar eu, Ciolacu?

Autor: Sorin Roșca Stănescu Într-o țară cum e România, în acest moment, aflată în agonie democratică, s-a instalat în baza mecanismului cauză-efect și agonia diplomatică....

Alina Kabaeva, presupusa amantă a lui Putin, numită antrenor principal al...

Alina Kabaeva, presupusa iubită a lui Vladimir Putin, a fost numită antrenor principal al echipei naționale de gimnastică ritmică a Rusiei. Kabaeva a primit postul...

Ucrainenii sunt șocați de pretențiile SUA legate de cedarea resurselor minerale....

Președintele ucrainean Volodimir Zelenski a respins solicitarea administrației Trump ca Kievul să cedeze 50% din resursele sale minerale – o cerere extraordinară care ar...

Care sunt cei mai bogați români dintre investitorii în imobiliare? Țiriac...

Autor: Eduard Diaconu Aceștia sunt cei mai bogați români din industria imobiliară. Pe locul 5 se află Iulian Dascălu, cu o avere de 500 de milioane...

Urmăreşte-ne

23,188FaniÎmi place
4,892CititoriConectați-vă
67,100CititoriConectați-vă

Din categorie

spot_img