Autor: Adrian Lambru
Odată cu lansarea companiei de produse cosmetice Fenty Beauty în 2017, cântăreața Rihanna a cunoscut o rapidă creștere de ordin financiar. Asta până când, revista de business Forbes a inclus-o pe lista miliardarilor lumii.
„Rihanna are acum în cont 1,7 miliarde de dolari”, estimează Forbes, ceea ce o face cea mai bogată femeie din industria muzicală și a doua, după Oprah Winfrey, în zona entertaining-ului.
Câștigurile Rihannei vin atât din compania Fenty Beauty, care este în continuă ascensiune, cât și din vânzarea de lenjerie pentru femei ale brandului Savage X Fenty, fondată în 2018. De asemenea, artistei îi intră bani în cont și din cariera sa de cântăreață și actriță, care, de fapt, a consacrat-o. Revista Forbes susține că cea mai mare parte a averii sale (estimată la 1,4 miliarde de dolari) provine doar din Fenty Beauty, din care deține 50%. Brandul de cosmetice este deținut pe jumătate de compania franceză de produse de lux LVMH (condus de Bernard Arnault, al doilea cel mai bogat om din lume). Această colaborare ar fi ajutat brandul să crească și să se dezvolte, produsele Fenty Beauty fiind comercializate în magazinele Sephora (deținut de LVMH), atât fizice cât și online.
Linia de produse de frumusețe a Rihannei s-a dovedit un succes încă de la început. Până în 2018, primul său an calendaristic complet, Fenty Beauty a încasat venituri de peste 550 de milioane de dolari, potrivit LVMH. Astfel, au fost întrecute în vânzări branduri precum Kylie Cosmetics (Kylie Jenner), KKW Beauty (Kim Kardashian West), Honest Co (Jessica Alba), branduri ale altor celebrități.
„Fenty Beauty valorează astăzi 2,8 miliarde de dolari”, estimează Forbes. Și toate semnele pieței indică faptul că această companie continuă să crească. Iar în februarie 2021, linia de lenjerie Savage x Fenty a strâns venituri de 115 milioane de dolari, fiind estimată la un total de un miliard de dolari.
Singurul eșec îl reprezintă închiderea casei de modă și accesorii de lux numită Fenty. În februarie, LVMH și Rihanna au confirmat într-o declarație către Forbes că acest brand a suferit în timpul pandemiei, lansând ultima colecție tocmai în noiembrie 2020. Fanii Rihannei ar avea o singură plângere în acest sens. Toate aceste afaceri o țin pe artistă „ocupată”, lăsând cariera muzicală puțin în urmă. Cântăreața, care obișnuia să lanseze un album aproape în fiecare an, nu a mai lansat unul nou de la „ANTI” din 2016. Cu toate acestea, în decembrie 2019 Rihanna anunța, printr-o postare pe Instagram, că are pregătit noul album, dar refuză să-l scoată pe piață momentat. De curând, Rihanna a fost surprinsă la filmările unui videoclip muzical în New York, iar sursele spun că albumul va fi disponibil, cel mai probabil, spre sfârșitul acestui an sau la începutul lui 2022.