Autor: Marius Ghilezan
Pe măsură ce personalul feroviar, șoferii de camioane, fermierii și alții amenință cu grevă, Germania intră în recesiune, anunță specialiștii. Producția industrială a Germaniei se va reduce cu 0,5%, susține o analiză The Guardian. Concurența tot mai mare a Chinei la mașini, energia scumpă (statul federal refuză energia nucleară), îmbătrânirea populației, fiind principalele motive ale stagnării. Șeful Asociației pentru industriile digitale din Germania, Bitkom, a numit Germania „un stat eșuat,” în ceea ce privește serviciile guvernamentale digitale. Autorizațiile de construire, licențele de funcționare și înregistrările companiilor durează mult mai mult decât media UE.
O birocrație tipicară, inutil de precaută, o administrație lentă, extrem de legalistă ar fi principalele vinovate de scăderea productivității.
La mai bine de jumătate din mandatul de patru ani al lui Olaf Scholz, 82% dintre alegătorii germani sunt puțin mulțumiți sau deloc mulțumiți de performanța coaliției semafor, formată din SPD de centru-stânga, Verzi și FDP neoliberal.
SPD-ul lui Scholz a căzut pe locul al treilea. Pe primul loc se află coaliția de centru-dreapta CDU/CSU, aflată în opoziție, iar pe locul doi: Alternative für Deutschland (AfD), în timp ce Verzii sunt la cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani, iar FDP a pierdut o treime din susținători.
Este de așteptat demisia cancelarului Olaf Scholtz, pe motiv că pe vremea când era ministru de finanțe a protejat corporația Wirecard, acuzată de fraudă, asta după ce auditorii au identificat un deficit de 1,9 miliarde de euro.
sursă: newstand.ro