18.8 C
București
vineri, octombrie 11, 2024
18.8 C
București
vineri, octombrie 11, 2024

Gold FM 96,9

spot_img
AcasăAlte ŞtiriIKEA România adoptă o nouă strategie de marketing bazată pe incluziune și...
Data publicării: mai 24, 2023 12:00

IKEA România adoptă o nouă strategie de marketing bazată pe incluziune și toleranță, dar nu face decât să dezbine și mai mult societatea

Data publicării: mai 24, 2023 12:00

DISTRIBUIE:

IKEA a adoptat o nouă strategie de marketing care pune accent pe incluziune și pe efortul de a integra comunitate LGBTQ+ în societate. În acest scop, un magazin IKEA din capitală, mai precis din Băneasa, a ridicat un steag uriaș ce reprezintă comunitatea LGBTQ+, atrăgând atenția tuturor celor care trec prin fața magazinului, dar și tuturor clienților că IKEA România susține această comunitate.

„Ne folosim de notorietatea și influența pe care o avem pentru a milita în favoarea drepturilor LGBTQ+  și în afara magazinelor IKEA. Alături de alte companii, reprezentanții societății civile, colegii și clienții noștri, ne dorim să reprezentăm o schimbare pozitivă prin susținerea legislației și prin investiții în campanii de educație și conștientizare care abordează stereotipurile LGBTQ+”, precizează cei de la IKEA pe site.

Directorii IKEA România au declarat că acest demers a fost realizat cu ocazia Zilei Internaționale împotriva Homofobiei, Transfobiei și Bifobiei (IDAHOT), eveniment ce a avut loc pe data de 17 mai. Tot cu această ocazie, pe site-ul IKEA România a fost lansată o campanie intitulată „Acceptarea începe acasă”, scopul principal fiind „încurajarea a cât mai multor oameni să se implice în construirea unor cămine și comunități definite de compasiune și incluziune, care oferă persoanelor din comunitatea LGBT+ șansa la o viață mai bună”.

Într-o postare pe pagina de Facebook a IKEA România este publicată o poză cu doi posibili angajați ai magazinului care ridică imensul steag LGBT pe un stâlp din preajma unității. Imaginea este însoțită de următorul mesaj:

„Pentru că mâine este Ziua Internațională împotriva Homofobiei, Transfobiei și Bifobiei, ridicăm steagul curcubeului.

Susținem crearea unui mediu în care toată lumea este acceptată, apreciată și binevenită. Indiferent că sunt în propria lor casă, a familiei lor, a prietenilor lor sau în a noastră – magazinul IKEA.”

Pe site-ul IKEA Global avem posibilitatea de a explora magazinele IKEA din mai multe țări. Astfel că, dacă accesăm site-urile vecinilor noștri vestici, cum este Franța, de pildă, vedem că au adoptat o strategie similară încă din anul 2019, tot cu prilejul celebrării Zilei Internaționale împotriva Homofobiei, Transfobiei și Bifobiei (IDAHOT). Campania lor a început cu producerea și comercializarea unor genți în culorile steagului LGBT, urmând ca la un an mai târziu să se meargă pe ideea „construirii unei lumi unde toată lumea se simte acasă”. Aceeași campanie a fost propagată și pe site-ul aferent Italiei.

Faptul că anumite țări au intrat în această campanie a incluziunii și a promovării toleranței față de comunitățile minoritare, dar în special față de comunitatea LGBTQ+, este semnalat și printr-un detaliu pe care-l sesizăm în dreapta paginii. Toate țările care s-au alăturat acestei campanii au înlocuit banalul simbol al coșului de cumpărături alb-negru cu un coș de cumpărături în culorile LGBT.

Pe măsură ce ne apropiem de partea estică a Europei, campaniile pro-LGBTQ+ se diminuează semnificativ. De exemplu, pe site-ul Ungariei nu există acel coș colorat și apare doar un videoclip din 2021 care a fost publicat pe toate site-urile IKEA și care promovează ideea de incluziune. România pare a fi, pentru moment, singura excepție, alăturându-se recent campaniei pro-comunității LGBT.

Cu toate acestea, campania României a început cu stângul. Dacă pe site-ul oficial al IKEA România scrie că „79% din tinerii care fac parte din comunitatea LGBT+ simt că nu sunt acceptați pe deplin de către membrii familiei, după ce își dezvăluie orientarea sexuală”, pe pagina lor oficială de Facebook apar alte date:

Avem de-a face, așadar, cu o neconcordanță a datelor. Ce versiune să luăm în considerare: cea de pe site sau cea de pe Facebook? Mai au credibilitate restul datelor dacă de la prima poză și de la primele informații publicate pe site deja există o discrepanță?

De asemenea, în încercarea de a promova incluziunea și de a integra comunitatea LGBT+ în societate, IKEA reușește prin campania sa să dezbine și mai mult populația, chiar jignind într-un fel heterosexualii (care, de altfel, reprezintă majoritatea). Pozele publicate atât pe site-ul IKEA România, cât și pe pagina de Facebook a magazinului par să ilustreze cât de monotonă ar fi viața heterosexualilor și a familiilor obișnuite în contrast cu viața plină de lumină și de culoare a persoanelor ce aparțin comunității LGBTQ+.

Hainele ponosite și lipsite de culoare ale heterosexualilor în comparație cu îmbrăcămintea tipică LGBT par a dori să demonstreze că toți oamenii cu orientări sexuale obișnuite sunt neinteresanți și lipsiți de culoare, de viață. Similar și cu obiectele de mobilier, cele colorate redând vivacitatea și frumusețea vieții celor care aparțin comunității LGBTQ+ în antiteză cu viața heterosexualilor care este prezentată în tonuri alb-negru și ca fiind lipsită de lumină, culoare și esență.

Campania celor de la IKEA se justifică într-o anumită măsură, promovând ideea de toleranță, dar de aici și până la a merge atât de departe încât să sublinieze tocmai diferențele care dezbină societatea e cale lungă. Incluziunea implică o armonie între toți membrii societății și nu doar o acceptare forțată a unei singure minorități și negarea valorii și importanței majorității.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

spot_img

ULTIMELE ŞTIRI

Spânu: NORDIS este de fapt Escrocheria Statului Paralel, dovadă fiind și...

Autor: Oana-Medeea Groza În emisiunea „Ce-i în Gușă, și-n căpușă”, moderată de Cozmin Gușă la Radio Gold FM, jurnalistul Ion Spânu a analizat ESCROCHERIA NORDIS,...

Vosganian: Noi trăim într-o stare de imponderabilitate morală, care generează acest...

Autor: Oana-Medeea Groza În emisiunea „Ce-i în Gușă, și-n căpușă” de joi, moderată de Cozmin Gușă la Radio Gold FM, Varujan Vosganian, președintele Uniunii Scriitorilor,...

Gușă: Dar ce naivi par toți și cum fac pe proștii...

(transcrierea editorialului vorbit din emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă!”, de la GOLD FM) Autor: Cozmin Gușă Sunt deja peste trei ani de când reclama celor de la Nordis a...

Omul Negru al Zilei, Nelu Tătaru. Primul cioclu al plandemiei este...

(transcrierea pamfletului „Omul Negru al Zilei” din emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă!”, de la GOLD FM) Autor: Cozmin Gușă Poate că unii l-ați uitat, însă eu deloc. Nelu Tătaru...

Urmăreşte-ne

23,188FaniÎmi place
4,892CititoriConectați-vă
67,100CititoriConectați-vă

Din categorie

spot_img