Autor: Adrian Lambru
O coaliție formată din 17 organizații a solicitat guvernului britanic ca marile platforme de socializare și motoarele de căutare să verifice toate anunțurile publicitare ce sunt distribuite pe acestea.
Coaliția, din care face parte și Poliția Britanică, cere ca frauda online să fie introdusă în proiectul de lege privind siguranța pe internet.
Printre serviciile online vizate se află Google, Facebook, Instagram, Youtube și altele.
Cererea vine în urma marilor sume de bani pierdute din cauza înșelătoriilor din mediul online. Datele oficiale furnizate de Centrul anti-fraudă din Regatul Unit arată că mulți britanici au pierdut 1,7 miliarde de euro în 2020.
Foarte multe astfel de acțiuni frauduloase au legătură cu “specialiști în investiții” sau cu tranzacțiile în criptomonede.
Reprezentanții motorului de căutare Google au specificat faptul că, începând din următoarele luni, se vor adopta noi restricții pentru anunțurile publicitare din domeniul financiar din Marea Britanie.
Proiectul de lege este așteptat să fie prezentat în discursul Reginei Elisabeta a II-a din 11 mai.