Cumpărătorii de canabis din Toronto vor putea solicita livrări de canabis prin Uber Eats începând de luni.
Platforma de livrare a alimentelor deținută de gigantul american Uber Technologies Inc. a anunțat un parteneriat cu piața online de marijuana Leafly duminică. Vor fi preluate și procesate comenzile de marijuana pentru comercianții de canabis Hidden Leaf Cannabis, Cannabis Minerva și Shivaa’s Rose.
Parteneriatul acesta va marca prima dată când Uber va facilita livrarea de marijuana oriunde în lume.
Consumatorii, care trebuie să aibă vârsta de 19 de ani sau mai mult, vor putea plasa comenzi pe aplicația Uber Eats, magazinele le vor primi și vor răspunde prin intermediul software-ului Leafly. Comercianții cu amănuntul trimit apoi personal calificat în cadrul programului de educație pentru comercianții de canabis din Ontario, CannSell, pentru a livra comenzile către cumpărătorii a căror vârstă va fi verificată la livrare.
Uber a precizat că parteneriatul reprezintă o modalitate de a aborda piața ilicită de canabis, pe care producătorii de marijuana licențiați au învinovățit-o de mult timp pentru reducerea vânzărilor.
„În primul rând, considerăm că aceasta este o decizie critică pentru a ajuta la descurajarea conducerii deficitare și, în al doilea rând, aceasta este doar o altă inițiativă care poate ajuta la combaterea pieței ilegale de canabis, care încă reprezintă mai mult de 40% din vânzările de canabis din Ontario astăzi”, a declarat Lola Kassim, managerul general al Uber Eats Canada, pentru CBC Toronto.
“Deci, oferim o opțiune care merge dincolo de magazin, care merge dincolo de preluare și este, de asemenea, o opțiune pentru consumatorii de pe o platformă precum Uber Eats, pe care mulți cetățeni din Toronto o cunosc deja și o iubesc și este construită, după cum știți, pe încredere și siguranță”.
Aproape 57% din canabisul cumpărat în Ontario între începutul lunii ianuarie și sfârșitul lunii martie a fost cumpărat prin canale legale, a dezvăluit săptămâna trecută The Ontario Cannabis Store (OCS). Constatarea aceasta se bazează pe datele raportate de consumatori către Statistics Canada, ceea ce îi face pe mulți să avertizeze că astfel de numere ar putea fi denaturate, deoarece cumpărătorii sunt mai puțin susceptibili de a admite achiziții ilicite de marijuana către organismele guvernamentale.
Uber nu este complet nou în afacerea cu canabis. Utilizatorii Uber Eats au reușit să comande produse pe bază de canabis pentru a fi livrate din tutungeriile din Tokyo din noiembrie, dar parteneriatul nu a permis livrări precum cele facilitate prin încheierea noii afacer cu Leafly.
Livrările au fost posibile atunci când Ontario a permis temporar magazinelor de canabis să livreze comenzi către clienți în 2020, deoarece restricțiile COVID-19 au închis magazinele de marijuana.
Politica firmei a dobândit caracter permanent în martie și a venit cu mai multe prevederi din partea Comisiei pentru Alcool și Jocuri din Ontario (AGCO), autoritatea de reglementare a comercializării de canabis din provincie.
Companiile care operează afaceri de livrare a canabisului nu pot funcționa în întregime sau predominant doar din livrare. Comenzile trebuie plasate și îndeplinite de anumite magazine față de o rețea de magazine și pot fi livrate clienților doar atunci când magazinul de la care provine este deschis clienților.
Magazinele vor folosi propriul personal pentru serviciul de livrări
AGCO nu permite ca livrările să fie efectuate de terți, iar produsele pot fi transportate numai de către cei care dețin o autorizație de magazin de specialitate sau de către angajații acestora.
Astfel, curierii de la Uber Eats care livrează mâncare nu vor putea face și livrări de canabis. Magazinele vor angaja și instrui personal pentru a livra comenzi plasate prin software-ul Uber.
Uber a refuzat să împărtășească cu publicul ce comision va lua compania sa și Leafly pentru fiecare vânzare făcută prin Uber Eats. Cu toate acestea, Uber preia un comision între 20-30% pentru cele mai multe comenzi de restaurant livrate prin Uber Eats. Industria a susținut mult timp că acest comision este prea mare.
Măsura Uber de a facilita livrările de canabis vine în condițiile în care compania s-a ramificat dincolo de livrările către restaurante. Acesta a livrat și articole de îmbrăcăminte și produse casnice, pentru magazine cum ar fi Indigo Books& Music, Dollarama Inc. și The Body Shop și chiar a intrat în afaceri în competiție cu furnizorii de produse alimentare de bază.
Comercianții de canabis s-au înmulțit în Ontario
Industria canabisului este și mai acerbă. Conform statisticilor OCS, numărul de magazine de canabis din provincie a crescut la 1,460 până la sfârșitul lunii martie, â creștere de la 1,333 la sfârșitul anului 2021.
Creșterea a determinat companiile să reducă prețurile și să adopte programe de loialitate, reduceri pentru vârstnici și chiar stimulente de potrivire a prețurilor pentru a ține pasul cu rivalii.
Marissa Taylor, co-proprietar al Hidden Leaf, a vrut să colaboreze cu Uber Eats și Leafly pentru că vede acest parteneriatî ca pe un alt instrument pe care îl poate folosi pentru a extinde baza de clienți la locația ei din North York, unde există deja un program de loialitate.
“Suntem o afacere mică și într-adevăr ne-am propus să ajutăm la furnizarea canabisului către un număr cât mai mare de oameni”, a spus ea.
“Accesibilitatea nu este întotdeauna ușoară pentru toată lumea… și la urma urmei, pentru a ne extinde vânzările, comerțul electronic este cu siguranță calea de urmat”.