Autor: Oana-Medeea Groza
În emisiunea „Scamatoriile Iosefinei”, Iosefina Pascal a dezvăluit noi detalii în cazul tragediei de la Crevedia. Colonelul Bogdan Pușcoi de la ISU Dâmbovița, cel care a ridicat autorizația stației GPL din Crevedia, a murit în condiții suspecte, iar patronii stației ilegale de GPL cumpără tăcerea locuitorilor din Crevedia.
Bogdan Georgian Puşcoi, fost şef în cadrul ISU Dâmboviţa, ofiţerul care a ridicat autorizaţia staţiei GPL din Crevedia în anul 2020, a murit în condiţii suspecte, în poligonul unde participa la anumite exerciţii. Bogdan Puşcoi făcea şcoala moto, iar ieri se afla împreună cu instructorul său pe motocicletă când, la un moment dat, a pierdut controlul direcţiei şi a intrat în plin într-un zid. Bogdan Pușcoi urma să fie audiat la Parchetul Militar și la DNA în dosarele cu privire la modul în care a fost autorizată și ulterior s-a ridicat autorizația stației GPL din Crevedia.
Presa a prezentat în mod greșit că a fost o procedură perfect normală ca instructorul să fie pe aceeași motocicletă cu Bogdan Pușcoi. Însă, oameni avizați din domeniu au dezmințit această știre, demonstrând că instructorul nu avea ce să caute pe același motor cu al său cursant. Este extrem de greu pentru un începător să-și mențină echilibrul în timp ce cară un pasager pe motocicletă. Totodată, se pare că motocicleta nu era deloc potrivită pentru un începător, cu peste 100 de cai putere, o capacitate a motorului de 500-600 și chiar cu evacuarea modificată ilegal. Dacă tot se afla instructorul pe motocicletă, el trebuia să aibă o frână pe care să o poată acționa în caz de pericol. De ce nu a făcut-o? Sau de ce nu a produs o cădere controlată în condițiile în care pericolul era iminent? În poligon viteza maximă ar fi trebuit să fie de 30 km/h, în timp ce viteza la care s-a produs accidentul era mult mai mare. Pe surse se spune chiar că șoferul nu avea niciun echipament de protecție, ceea ce este foarte grav. De asemenea e bizar că acele cursuri de șofat se desfășurau în weekend, deși programul normal este în timpul săptămânii. Iosefina Pascal consideră că avem de-a face cu un caz clar de ucidere din culpă, cel puțin, iar instructorul ar trebui audiat de urgență..
La câteva ore după ce a apărut știrea șocantă despre moartea colonelului Pușcoi, Arafat a dat o serie de declarații publice prin care s-a auto-incriminat, s-a contrazis singur, vorbind despre cum echipamentele nu erau corespunzătoare, despre cum doar unul dintre pompieri avea echipament potrivit, despre cum el a comandat acțiunea, deși înainte a spus că nu el s-a ocupat de intervențiile de la fața locului. Mai mult decât atât, Arafat a vorbit despre moartea colonelului Pușcoi, bagatelizând situația și declarând că a fost un simplu accident fatal și că nu trebuie să se facă „teoria conspirației” cu privire la acest eveniment.
Reprezentanți ai Flagas, patronii stației GPL, s-au dus în Crevedia pentru a oferi ajutor oamenilor păgubiți de explozie. Trebuie urmărit procesul cu atenție și trebuie observat dacă nu cumva cei de la Flagas vor impune în contract condiții prin care să cumpere, practic, tăcerea celor afectați pentru a scăpa de urmărirea penală. Jurnalista Iosefina Pascal a subliniat că cel mai probabil patronii stației de GPL ilegale vor să-și spele imaginea și vor să-și creeze un context favorabil prin care să manipuleze cetățenii pentru a nu depune plângere împotriva lor. Ar trebui să existe despăgubiri financiare pentru casă, teren și alte pagube suferite de localnici. La momentul actual, legea nu vine deloc în ajutorul procesului de prevenție a unor astfel de nenorociri, pentru că este permisă prin lege construirea unor astfel de stații GPL la 20 m distanță de case/blocuri și nu obligă patronii unor astfel de stații să aibă asigurare.
Emisiunea „Scamatoriile Iosefinei”, prezentată de Iosefina Pascal, se difuzează de luni până joi de la ora 16, la Radio Gold FM. Înregistrările integrale pot fi urmărite pe pagina de Facebook a Radio Gold FM România, dar și pe platforma goldtv.