Un client al băncii austriece Raiffeisen i-a cerut explicații unui client pentru banii retrași de pe card, pentru că acesta și-a folosit dreptul de a-i scoate pe toți pentru a plăti numerar.
Citația a venit la începutul acestui an, iar banca a uzitat de o clauză din contractul cu clientul pentru a-i cere aceste explicații.
Clientul este un susținător al folosirii numerarului și a folosit banii personali, anul trecut, pentru construcții la domiciliu, dar și alte cheltuieli curente: plata facturilor, alimente sau concedii.
De precizat este că vorbim de un client cu peste doi ani vechime, care a avut și un credit la respectiva bancă, pe care l-a rambursat anticipat. Evident, atunci nu a fost întrebat de bancă ce e cu banii respectivi. Probleme sunt doar când s-au scos.
Iată mesajul primit de client, care ne-a fost transmis de sursa R3media:
„Stimate Client,
Vă informăm că, potrivit normelor legale în materie de cunoaștere a clientelei, Raiffeisen Bank, în calitate de instituție de credit, are obligația legală de a aplica măsuri de cunoaștere a clientelei pentru realizarea monitorizării continue a relației de afaceri, inclusiv de a examina tranzacțiile derulate de clienții săi prin conturile bancare pe care le operează. Astfel de verificări sunt realizate în mod uzual de către bancă, prin verificări care țin de declarațiile înscrise de clienți, tranzacții ordonate, declarații justificative, specificul afacerii respective, etc.