22.6 C
București
joi, octombrie 10, 2024
22.6 C
București
joi, octombrie 10, 2024

Gold FM 96,9

spot_img
AcasăAlte ŞtiriUzina Automecanica Moreni ar putea produce transportoare blindate la standardele NATO
Data publicării: octombrie 29, 2022 16:02

Uzina Automecanica Moreni ar putea produce transportoare blindate la standardele NATO

Data publicării: octombrie 29, 2022 16:02

DISTRIBUIE:

Autor: Marius Ghilezan

În prezența ministrului economiei, Florin Spătaru, directorul Uzinei Automecanica Moreni, Corneliu Vișoianu, a semnat vineri un Memorandum de înţelegere cu compania turcească Nurol Makina ve Sanayi A.S. document care are în vedere dezvoltarea de produse militare şi sisteme de armament moderne, conform standardelor NATO.

Evenimentul a avut loc la aniversarea a 54 de ani de la înființarea Uzinei Automecanica Moreni. Reuniunea a fost organizată de directorul uzinei, Corneliu Vișoianu, în parteneriat cu administrația județului Dâmbovița.

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița Corneliu Ștefan, cel care a investit cei mai mulți bani europeni dintre toate județele țării, susține proiectul de retehnologizare a intreprinderii.

“A fost un moment propice pentru a demara discuțiile necesare, dar și pentru a stabili etapele viitoare astfel încât Automecanica Moreni să redevină unul dintre principalii furnizori ai industriei de apărare națională”, a scris pe pagina sa de facebook, după eveniment.  

El este conștient că fabrica are nevoie de retehnologizare.

Guvernul a promis sprijin pentru retehnologizare

Guvernul a promis o sumă de 17 milioane de lei pentru acest lucru. Ar mai fi necesar încă cel puțin atât. Directorul a fost asigurat de sprijinul guvernului.

“În urmă cu puțin timp, această industrie era la pământ. De anul acesta asistăm la o susținere serioasă din partea statului și rezultatele se văd pe teren: avem clădiri renovate, proiecte bine fundamentate, intenția de a angaja chiar de săptămâna viitoare tineri care să muncească în acest domeniu,” zice Claudia Gilea, prefectul județului, extrem de încrezătoare.  

citește și: Bujorul – floarea națională a României

În contextul vizitei sale la uzina din judeţul Dâmbovița, ministrul Florin Spătaru a promis că Ministerul Economiei „va finaliza, pânâ la sfârşitul anului, strategia industriei de apărare după şapte ani de când acest segment industrial nu a mai avut la bază o strategie prevăzută într-un document solid, pragmatic, actualizat şi configurat noilor realităti cu care ne confruntăm”, acesta subliniind că „reformarea industriei de apărare nu este doar imperioasă, ci şi urgentă”.

Iulian Chifu nu promite comenzi de stat. „Suntem în NATO și UE”

Consilierul pe apărare și siguranță națională al premierului, Iulian Chifu, a spus că guvernul nu poate asigura comenzi  de stat, pentru că suntem în UE și NATO.

Dacă toatele componentele tehnologice vor fi aduse, în timp util, până la sfârșitul anului 2023 se pot produce primele transportoare blindate. Cererea pe piața externă este foarte mare.

“Vom putea produce la un preț de vânzare de patru ori mai mic decât omologul american,” ne-a spus o sursă din managmentul companiei.

Corneliu Vișoianu, directorul Automecanica Moreni și Cornel Ștefan, președintele CJ Dâmbovița. Amândoi sunt membri ai PSD. Corneliu Vișoianu a fost manager al mai multor companii private și consilier al primului ministru

Compania turcească Nurol Makina ve Sanayi A.S. a preluat tehnologia de la Automecanica de transportoare blindate, în urmă cu 30 de ani, astăzi, ironie a sorții, ei oferă licența de producție.

Automecanica va trebui să se reorganizeze și să se capitalizeze. Ministrul pesedist al economiei și-a prezentat întreaga susținere.

Premierul Nicolae Ciucă n-a putut fi prezentdar și-a transmis susținerea

La eveniment, trebuia să participe și primul ministru Nicolae Ciucă, dar din cauza vizitei prelungite la Bruxelles, nu a putut participa. În plus, la ora reuniunii de la Moreni, localitate aflată la 100 de km de București, s-a organizat o ședință de urgență a executivului.

Nurol Makina Sanayi A.S., un trendsetter regional, este gata să transfere tehnologia sa pentru a produce transportoarele blindate și în România.

Transportoarele sunt omologate și au tehnologii de vârf

Avantajul principal al produsului made in Turcia este standardul de conformitate  NATO Generic Vehicle Architecture (NGVA), care asigură integrarea rapidă și fiabilă a sistemelor avansate de comunicații și arme nu numai în momentul producției, ci pe întreaga durată de funcționare a vehiculelor.

Transportorul blindat poate prinde 140 de km/oră

Directorul turc a asigurat că are o colaborare bună cu Optica din București, pentru producerea turelelor și a componentelor din sticlă.

Compania turcească este prezentă în România de mai mulți ani, lucrând și în domeniul construcțiilor.

Senzația zilei a fost plimbarea cu ultimul model de transportor blindat, produs în Turcia, prin curtea fabricii. Vehicolul va rămâne în România, doar șoferul a trebuit să plece azi, pentru că-i expirase viza.

La reuniune a fost prezent și un representant al Ambasadei Ucrainei.

Nurol, expertiză de peste 40 de ani

Nurol Makina ve Sanayi A.Ş, parte din Nurol Holding, este o companie din industria de apărare care funcționează din 1976. Cu peste 40 de ani de experiență industrială și în infrastructură tehnologică, Nurol Makina realizează proiectarea și producția de sisteme pentru vehicule blindate de luptă, transportoare blindate de personal și platforme cu destinație specială în segmentul 4×4. Din suita de vehicule de lupta  produse de Nurol Makina, fac parte: Ejder Toma, Ejder Yalcin, Ejder Kunter, Ilgaz și NMS, care au fost livrate în Asia, Europa, Africa și Orientul Mijlociu, informează pagina sa oficială, citată de Financialintelligence.ro

În fotografia principală, Florin Spătaru, coborând din TAB-ul modern.

sursă: romanialibera.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

spot_img

ULTIMELE ŞTIRI

Spânu: NORDIS este de fapt Escrocheria Statului Paralel, dovadă fiind și...

Autor: Oana-Medeea Groza În emisiunea „Ce-i în Gușă, și-n căpușă”, moderată de Cozmin Gușă la Radio Gold FM, jurnalistul Ion Spânu a analizat ESCROCHERIA NORDIS,...

Vosganian: Noi trăim într-o stare de imponderabilitate morală, care generează acest...

Autor: Oana-Medeea Groza În emisiunea „Ce-i în Gușă, și-n căpușă” de joi, moderată de Cozmin Gușă la Radio Gold FM, Varujan Vosganian, președintele Uniunii Scriitorilor,...

Gușă: Dar ce naivi par toți și cum fac pe proștii...

(transcrierea editorialului vorbit din emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă!”, de la GOLD FM) Autor: Cozmin Gușă Sunt deja peste trei ani de când reclama celor de la Nordis a...

Omul Negru al Zilei, Nelu Tătaru. Primul cioclu al plandemiei este...

(transcrierea pamfletului „Omul Negru al Zilei” din emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă!”, de la GOLD FM) Autor: Cozmin Gușă Poate că unii l-ați uitat, însă eu deloc. Nelu Tătaru...

Urmăreşte-ne

23,188FaniÎmi place
4,892CititoriConectați-vă
67,100CititoriConectați-vă

Din categorie

spot_img