de Cezar Osiceanu
Astăzi aceasta este întrebarea aviatorilor romani care se uita la Realitateatv si mor de ras! Un ras amar însă.
Pe acest post ca dealtfel si la B1Tv, toti invitații care mai de care dau apocaliptic înainte cu pensiile speciale si pe lista lor, cei o mie de aviatori pensionari sunt calul nr 2 de bătaie!
Când nu știi si vorbești sau ești politician sau ești USR-Ist! Cam asta ar fi trista concluzie finala!
Pe tabelul pensiilor publicat in emisiune cei o mie de aviatori au 40% din pensiile medii ale magistraților care nu au plătit nimic in timp ce aviatorii au plătit CAS de 32%!
Si acum sa explicam sa înțeleagă toată lumea povestea reala a pensiilor aviatorilor:
Statul din 1990 si pana astăzi a impus practic atât la Tarom cât si la companiile aeriene private ca plata veniturilor personalului navigant sa se facă in doua feluri:
- Salariul in lei impozitat si la care doar aceasta categorie plătește 32% CAS, si nu 22% ca restul oamenilor muncii din Romania
- Misii si diurne interne si externe neimpozitate inițial si ulterior impozitate temporar
Motivele acestei decizii au fost explicate si prezentate țării si personalului navigant prin diverse documente oficiale ca fiind următoarele: - Nevoia de a salva de la faliment Taromul, inițial si mult timp singura companie aeriana românească.
Astfel Salariile au fost intenționat ținute mici pentru a se evita plata taxelor si impozitelor si asa mărite prin calitatea si apartenența la aceasta categorie socio-profesională. Inițial piloții plăteau impozit pe salariu si taxe statului de minim 53% si pana la 70% deoarece sistemul național de impozitare era progresiv!
De la introducerea impozitului unic de 16% statul încasează de la piloți doar 52%!!
In baza acestui argument de exemplu astăzi un pilot la Tarom are salariul de baza mediu de 6,300 fara sporuri! - Frica de pensiile rezultate din contribuțiile enorme in procent si lei reali doar pentru aceasta unica categorie socio-profesională mai ales daca s-ar fi introdus impozitarea misiilor si diurnelor interne (in lei) si externe (in valuta).
Astăzi un pilot la Tarom are o medie de 1.000-3000 euro lunar-in funcție de calificarea sa de copilot, pilot comandant sau pilot instructor, rezultați din plata acestor misii si diurne interne (in lei) si externe (in valuta).
Prin impozitarea acestor misii si diurne compania ar trebui in mod practic sa plătească dublul sumei pentru ca piloții sa rămână la același nivel financiar si asa cel mai scăzut din toată piata aviatica ( doar piloții moldoveni mai sunt sub cei de la Tarom in toată Europa)!
Astfel Guvernul a pus in aplicare Legea 223 a personalului aeronavigant prin care se calculează media venitului din ultimul an ca o modalitate de compensare materială si morala cât de cât fata de aviatorii romani deși legea nu se respecta in totalitate nici acum!
Deosebitul domn deputat Cristian Seidler sau încântătoarea doamna senator Anca Dragu promotorii vajnici ai cererii USR de eliminare a pensiilor speciale pur si simplu habar nu aveau ca piloții plătesc 32% CAS si s-au făcut de ras in direct la Realitateatv si respectiv la TVR! Pe lângă ei nici deputații Gadei si Mărieș habar nu aveau despre aceasta, primul asemănând in direct la TVR responsabilitățile pilotilor cu cele ale … șoferilor de autobuz!!!
Si revenind la întrebarea din titlu trebuie sa știm ca de exemplu:
- Ryanair își plătește piloții romani de pe bazele din Romania prin paradisuri fiscale pentru evitarea plății taxelor si impozitelor
- Wizzair își plătește prin Malta piloții romani de pe bazele din Romania pentru ca acolo impozitul este de 5 % doar!
Astăzi a fost prezentată o concluzie halucinanta a situației din sistemul de pensii cauzată aproape exclusiv si de aceste pensii speciale ale celor o mie de aviatori. Se susținea de către unul dintre invitați ca pentru ca sistemul de pensii la stat pentru a fi sustenabil ar avea nevoie de un CAS de … 37% !!!
Deci pana la urma unde emigram dragi confrați aviatori sau mai bine sa ii ajutam se emigreze ei, toti acești politicieni habarnisti ?











