Uleiul produs în România se găsește pe rafturile magazinelor din Ungaria la un preț mult mai mic decât în țara de origine. După cum se vede în poza atașată, în Ungaria o sticlă de ulei de 1L costă 713 forinți. Cum 1 forint este echivalentul a 0,012 lei, o sticlă de ulei românesc ajunge în Ungaria, mai exact pe rafturile lanțului de magazine Tesco, la prețul de 8,55 lei.

Aceeași marcă de ulei, și pe deasupra produsă în România, costă pe rafturile magazinelor noastre 10,78 lei, deci cu 20% mai mult decât în Ungaria. Alte mărci de ulei românesc pot ajunge chiar la un preț mai ridicat. Toate acestea în condițiile în care România este cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE și dispune de rafinării de ulei.

Mai mult decât atât, ungurii comercializează un produs propriu la un preț și mai mic: 549 forinți, echivalentul a 6.65 lei. Întrebarea este: de ce ei pot și românii nu? De ce în România, țara considerată cel mai mare producător de ulei de floarea-soarelui, cetățeanul de rând trebuie să plătească un preț atât de mare pentru un produs fabricat intern?












