Autor: Cezar Osiceanu
Întrucât:
- din calculul sumelor totale vărsate de către contribuabil statului pentru CAS este o valoare identificabila ușor pentru fiecare
- valoarea pe care o primește înapoi prin pensie fiecare contribuabil este sub 30% din suma vărsată
- raportul contribuție plătită/pensie primită este net in defavoarea contribuabilului
- pensia este si impozitata deși este ilegală aceasta acțiune a statului
- nu este aplicată indexarea cu inflația a pensiei
- sumele vărsate ar trebui sa fie purtătoare de dobânda mai ales daca pensia este impozitata fiind considerată venit
- statul păstrează sumele rămase după decesul contribuabilului indiferent daca acesta a decedat înainte sau după ieșirea la pensie
- nu exista nici o prevedere inscrisa in formele legale prin care se impune de către stat contribuabilului de a negocia si semna un acord între părți cu privire la cele de mai sus. Teoretic dpdv juridic este un acord între părți si atunci ar trebui sa i se aplice toate prevederile legale cu privire la acesta
Propunem
- Instituirea unui sistem de evidenta a vărsămintelor totale a fiecărui cetățean pentru fondul de pensii
- In cazul decesului înainte de ieșirea la pensie a contribuabilului suma totala achitata de acesta sa fie distribuită in conturile de calcul a pensiei individuale ale tuturor moștenitorilor sai legali conform părților stabilite prin lege. In cazul lipsei moștenitorilor legali sa se aplice legislația in domeniu
- In cazul decesului după ieșirea la pensie a contribuabilului si neconsumarea fondului sau cu care a contribuit la pensia sa suma ramasa sa fie distribuită in conturile de calcul a pensiei individuale ale tuturor moștenitorilor sai legali conform părților stabilite prin lege. In cazul lipsei moștenitorilor legali sa se aplice legislația in domeniu
- Pentru prevenirea situației rezultate in cazul decesului după ieșirea la pensie a contribuabilului, in vederea acoperirii eventualității consumării înainte de deces a maximum 2/3 din fondul sau cu care acesta a contribuit la pensia sa, se constituie un fond de siguranța egal cu 1/3 din suma cu care a contribuit. La încasarea contribuțiilor se face in mod automat distribuirea către fondul de siguranța. In cazul decesului suma din acest fond de siguranța rămasă sa fie distribuită in conturile de calcul a pensiei individuale ale tuturor moștenitorilor sai legali conform părților stabilite prin lege.
Sa vedem acum cine ar putea fi împotriva!
Argumente:
I) Casa naționala de pensii este o …societate comercială !
LEGE nr. 263 din 16 decembrie 2010
privind sistemul unitar de pensii publice
Articolul 134
(3) Modul de organizare și funcționare a societății comerciale prevăzute la art. 131 alin. (7) se stabilește prin hotărâre a Guvernului.
Dispariția Codului Comercial ca instrument juridic activ si specializat in domeniu, lasa loc la interpretări diferite ale modului in care aceasta societate comercială acționează mai ales ca prevederile UE se modifica constant ceea ce impune si armonizarea legislației conexe din Romania
Înregistrările perioadelor de cotizare pe care se fac calculele de către CNP au la baza de exemplu in cazul personalului aeronavigant care figurează pontat ca a muncit cinci zile pe săptămâna, de la 8 la 16. Aceesta in timp ce personalul a muncit OPT ZILE cu doua libere
- in cicluri nelimitate
- fara sa i se plătească orele suplimentare; zilele de sarbatori legale sau Weekend
Datele Comunicate de către angajator sunt evident false si casele teritoriale de munca cunosc si au acoperit aceste infracțiuni
II) Între cetățean si stat exista un contract!
Contractul nu este negociat ci impus!
Statul face practic un abuz de poziție dominanta in aceasta situație
Contractul civil este supus legilor si normelor privitoare la contractele civile
LEGE nr. 263 din 16 decembrie 2010
privind sistemul unitar de pensii publice
Articolul 3(1) În înțelesul prezentei legi, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
c) contract de asigurare socială – contractul încheiat, voluntar, între persoane fizice și casele teritoriale de pensii în scopul asigurării în sistemul public de pensii în vederea obținerii pensiei pentru limită de vârstă sau în vederea completării venitului asigurat utilizat la calculul acestei categorii de pensie
III) Deși este un contract civil cu prevederi multiple nu are inclusă/e in Legea ce sta la baza încheierii lui clauza sau clauzele legate de Dreptul de folosință a sumelor rămase după decesul cetateanului
Prin imposibilitatea cetateanului la negocierea contractului statul face in nou abuz împiedicând deliberat si rău intenționat introducerea acestei clauze in beneficiu personal si nejustificat.
Anual mor 200 000 de pensionari. Pensia medie e 1800, iar calculul de incasare totala e pe 20 de ani. Inmultim o medie de 200k cu 2/3 din 20 de ani si cu 1800 si obtinem un miliard de euro pe an. Deci o generatie de pensionari care apuca doar 1/3 din pensie in medie livreaza cam 12 miliarde euro in total. Adica imbogateste statul de acesti baniI
LEGE nr. 263 din 16 decembrie 2010
privind sistemul unitar de pensii publice
Articolul 2
Sistemul public de pensii se organizează și funcționează având ca principii de bază:
a) principiul unicității, potrivit căruia statul organizează și garantează sistemul public de pensii bazat pe aceleași norme de drept, pentru toți participanții la sistem;
b) principiul obligativității, potrivit căruia persoanele fizice și juridice au, conform legii, obligația de a participa la sistemul public de pensii, drepturile de asigurări sociale exercitându-se corelativ cu îndeplinirea obligațiilor;
c) principiul contributivității, conform căruia fondurile de asigurări sociale se constituie pe baza contribuțiilor datorate de persoanele fizice și juridice participante la sistemul public de pensii, drepturile de asigurări sociale cuvenindu-se în temeiul contribuțiilor de asigurări sociale plătite;
d) principiul egalității, prin care se asigură tuturor participanților la sistemul public de pensii, contribuabili și beneficiari, un tratament nediscriminatoriu, între persoane aflate în aceeași situație juridică, în ceea ce privește drepturile și obligațiile prevăzute de lege;
e) principiul repartiției, pe baza căruia fondurile de asigurări sociale se redistribuie pentru plata obligațiilor ce revin sistemului public de pensii, conform legii;
f) principiul solidarității sociale, conform căruia participanții la sistemul public de pensii își asumă reciproc obligații și beneficiază de drepturi pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea riscurilor asigurate prevăzute de lege;
g) principiul autonomiei, bazat pe administrarea de sine stătătoare a sistemului public de pensii, conform legii;
h) principiul imprescriptibilității, potrivit căruia dreptul la pensie nu se prescrie;
i) principiul incesibilității, potrivit căruia dreptul la pensie nu poate fi cedat, total sau parțial.
IV) Deși ptr banii încasați statul primeste dobânda cetățeanul nu primeste nimic pentru banii livrați statului :
LEGE nr. 263 din 16 decembrie 2010
privind sistemul unitar de pensii publice
Articolul 25
Disponibilitățile bănești ale asigurărilor sociale de stat sunt purtătoare de dobânzi, nivelul dobânzilor stabilindu-se prin convenții încheiate de CNPP cu Trezoreria Statului
V) Impozitul lunar pe fiecare pensie încasată de cetățean este impus de stat deși pentru sumele livrate de cetățean statul nu a acordat niciodată:
- Dobânda
- Rata inflației
https://www.cnpp.ro/-/precizari-referitoare-la-impozitul-pe-pensii-si-contributiile-de-sanatate-aferente-pensiilor
VI) Rezilierea contractului este doar unilaterala din partea statului si prin aceasta reziliere
- Statul rămâne cu toate sumele achitate pana atunci
- Statul poate dispune măsuri punitive împotriva cetateanului ptr neachitarea sumelor datorate
LEGE nr. 263 din 16 decembrie 2010
privind sistemul unitar de pensii publice
Articolul 12
(3) Contractul de asigurare socială se reziliază din inițiativa casei teritoriale de pensii, în cazul neplății contribuției de asigurări sociale pentru o perioadă de 6 luni consecutive.
VII) Daca se reziliază contractul si nu ai stagiul minim de cotizare ai plătit degeaba!
Articolul 47
(1) Contractul de asigurare socială poate fi reziliat la inițiativa oricăreia dintre părți, conform clauzelor prevăzute în contract.
(2) În cazul rezilierii contractului de asigurare socială, contribuțiile de asigurări sociale achitate nu se restituie, iar stagiul de cotizare realizat se valorifică la stabilirea dreptului de pensie
VIII) Daca se face un calcul cu nivelul plăților făcute de stat pentru:
- sotul supraviețuitor
- copii in vârsta de pana la maximul prevazut de lege 26 de ani
O sa observam ca
- Aceste condiții impuse celor doua categorii unice de beneficiari ai pensiilor de urmaș sunt făcute special pentru a nu beneficia aproape nimeni de acești bani
Un calcul pe baza datelor publicate ar arata ca in baza acestor condiții de acordare se consuma cu aceștia sub 5% din sumele vărsate de către decedat iar numărul cazurilor aflate in aceasta situație este de sub 1% din totalul contribuabililor - Beneficiarul major este statul care rămâne proprietar al tuturor sumelor rămase de pe urma decedatului
- Pentru stat cetățeanul mort cat mai aproape de ieșirea la pensie este cel mai bun! Urmează cetățeanul care moare in interiorul celor șapte ani medie de viața după ieșirea la pensie
Cel mai putin câștiga statul de pe urma cetateanului care se încăpățânează sa trăiască peste cei șapte ani de la ieșirea la pensie
IX) Cum spuneam prin mărirea vârstei de pensionare
- creste suma încasată de stat in special prin creșterea vârstei de pensionare a femeilor
- scade drastic suma plătită de stat pentru pensii
- creste profitul statului de pe urma păstrării sumelor de la decedat











