Autor: Valentin Andronescu
Jurnalistul Petrișor Obae a declarat în cadrul emisiunii „Ce-i în Gușă, și-n căpușă”, moderată de Cozmin Gușă, faptul că: „Oamenii au descoperit zona de online, iar consumul de televiziune a scăzut destul de mult, mai ales în rândul tinerilor”.
O tendință generală care s-ar putea sesiza de ceva ani are în vedere faptul că piața de televiziune ar fi într-o continuă scădere și că s-ar pierde bani. Jurnalistul a precizat că „în marile orașe, oamenii vorbesc de Netflix și de ultimele tendințe. Au descoperit zona de online, iar consumul de televiziune a scăzut drastic, mai ales în rândul tinerilor”.
Care este clasamentul în zona de TV comercial
Petrișor Obae a specificat că clasamentul este destul de simplu. „O să fac o estimare și o să spun cam care este clasamentul. În general, cea mai puternică televiziune e PRO TV-ul, care domină zona aceasta audiovizuală. Stă foarte bine în audiențe” – a spus Obae. În ce privește averile televiziunilor, jurnalistul a declarat că „Televiziunea se învârte pe la 330 de milioane de euro, iar PRO TV-ul ia cam jumătate din piață, sărind de 100 de milioane din reclame”.
Pentru locul secund s-ar da o bătălie continuă între Antena 1 și Kanal D, care ar fi văzut anul trecut prima poziție, datorită emisiunii Survivor (n.r. show de supraviețuire). „Acum, acest avantaj a trecut la PRO TV, o dată cu importarea emisiunii. Kanal D nu prea mai prinde primul loc și se bate cu Antena 1 pe locurile 2, 3”, mai spune Petrișor Obae. Jurnalistul a declarat că „la nivel de programe stăm foarte bine și că avem show-uri din toată lumea, în România – Got Talent, Vocea României, Master Chef” (n.r. formate internaționale)”.
Despre posturile de știri
Petrișor Obae a spus că „din punct de vedere politic, intră în calcul posturile de știri. Se învârt niște bani destul de ciudat, foarte păcătos”, a declarat jurnalistul. Banii s-ar duce acolo, dar nu s-ar ști pe ce mai exact. În acest sens, telespectatorul ar fi cel care ar avea de pierdut. „El se uită și nu știe că poate invitatul a plătit să ajungă acolo. În cazul posturilor comerciale, lucrurile sunt clare. Nu există jocuri de culise. Problema apare la posturile de știri”, specifică Petrișor Obae.
CNA-ul ar fi încercat să spună partidelor să facă publici banii cheltuiți pe TV. „E o zonă foarte sensibilă. Ar fi util să știe publicul ce partid a dat bai la ce post și pentru ce”, a declarat Petrișor Obae, la Gold FM.
Emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă”, moderată de Cozmin Gușă, se difuzează de luni până joi, la Gold FM, de la ora 13. Înregistrarea integrală poate fi urmărită pe paginile de YouTube și Facebook ale Radio Gold FM România.
sursă photo: paginademedia.ro











