Până și Disperarea e de vânzare…am putea spune cu umor negru! Și cu tristețe… văzând că Franța, marea Franță, a ajuns să-și vândă patrimoniul național. Desigur, pentru a susține Ucraina împotriva Rusiei merită să-și vândă și demnitatea, nu doar simbolurile!
Capodopera lui Gustav Courbet, „Omul disperat”, nu mai aparține statului francez, ci Qatarului.

Adevărul s-a aflat în octombrie, când, la un eveniment menit a-l omagia pe fostul director al Muzeului D’Orsay, opera a apărut expusă, după 15 ani de absență, cu mențiunea înscrisă pe legenda care o însoțea: Proprietar Qatar Museums.
A fost vândut discret, iar publicul larg a aflat abia în acea seară când, de lângă Rachida Dati, ministrul francez al Culturii, și Prima Doamnă, Brigitte Macron, sora șeicului Qatarului, Șeica Al Mayassa, a anunțat că opera aparține acum Emiratului, dar că tabloul lui Courbet este împrumutat Franței pentru o perioadă de cinci ani, conform unui decret publicat în Jurnalul Oficial. Ulterior, va fi expus la Doha, într-un viitor muzeu aflat în fază de proiect.

Cum a ajuns „Omul disperat” în proprietatea qatarezienilor? Apărătorii patrimoniului spun că statul nu ar fi trebuit să-l lase să plece.
„Știm că emiratul Qatar are o influență mare în Franța, poate puțin prea mare. Statul ar trebui să se asigure că acest tip de operă (nu părăsește teritoriul). Este o operă extraordinară, este o operă unică, o operă care trebuie să ajungă la Muzeul d’Orsay”, a declarat Didier Rykner, jurnalist și fondator al revistei online La Tribune de l’art.
Dar opera a fost întotdeauna în mâini private. Timp de ani de zile, a stat într-un seif la BNP. În 2012, fosta sa proprietară, originară din Franche-Comté, la fel ca Gustave Courbet, i-a cerut consilierului său să-i găsească un cumpărător. Dar cu anumite condiții, potrivit unei prietene a familiei care își amintește astăzi: „Ea a spus: «Dacă este vorba de Qatar sau Arabia Saudită, răspunsul este nu.» A precizat expres la BNP. De fapt, ea considera că statul Qatar începea să cumpere Franța în toate sensurile, și asta o deranja. Asta e!”
Banca afirmă că a respectat dorința clientei sale de a găsi un cumpărător în Franța, dar a preferat să păstreze secretă naționalitatea acestuia. Această persoană a revândut apoi tabloul către Qatar Museums.
Instituția nu a dorit să facă alte comentarii în ciuda insirenței jurnaliștilor francezi.
Citiți articolul integral pe QMagazine.ro!
sursă: qmagazine.ro










Oare Tezaurul Dacic tot acolo o fi ajuns !?