6.9 C
București
marți, decembrie 2, 2025
6.9 C
București
marți, decembrie 2, 2025

Gold FM 96,9

spot_img
AcasăAlte ŞtiriPiloții intre Paris, Bucuresti si America!
Data publicării: aprilie 9, 2023 13:00

Piloții intre Paris, Bucuresti si America!

Data publicării: aprilie 9, 2023 13:00

DISTRIBUIE:

Autor: Cezar Osiceanu

Înainte de pandemie EASA – agenția europeană a siguranței aeriene), EUROCONTROL, FAA – Autoritatea Aeronautica Americană plus publicațiile de profil indicau cifra de 100.000 minim de piloți noi anual la nivel global necesarul de piloți noi in condițiile prognozate atunci pentru anii de după 2024
Acest necesar global de noi piloți era pus in pericol de capacitatea de “producție” la nivel mondial de doar 10.000 de piloți cadeți
Pandemia a afectat cel mai puternic dintre toate domeniile tocmai aviatia iar in ceea ce privește formarea pilotilor efectul a fost unul catastrofal la nivel global. O prima cauza a fost concedierea masiva din companiile aeriene mai ales din rândul pilotilor tineri, nou veniți, cu sau fara experiența
Alta cauza a fost lipsa de ajutor din partea statului si chiar frânele puse de acesta in Romania. De exemplu statul roman a acordat acel ajutor de șomaj fara sa țină cont de personalul aeronavigant pentru ca acesta

  • era forțat prin acceptarea de către angajatorul sau a acestui ajutor de stat la a nu mai putea presta cu carte de munca un alt serviciu
  • nu a primit nici o facilitate fiscală cu toate ca deși veniturile erau diminuate in medie cu 70-80% statul ii încasa in continuare CAS de 32%
    ( n.b. Singura categorie profesională din Romania care plătește acest procent de CAS!)
  • s-a canibalizat singur ca urmare a politicilor de a zbura doar piloții instructori in mod obligatoriu, piloții comandanți in mod redus iar copiloții doar minimul cerut pentru menținerea licenței de zbor (odată la 30 de zile)
    Deasemenea tot statul roman nu a dorit, in mod total nejustificat, sa modifice măcar in perioada pandemiei baremul minim anual pentru menținerea in grupa I de munca cu toate ca: nici o alta profesie din aceasta grupa nu are un astfel de barem; nu tine de pilot realizarea acestui barem ci de angajatorul sau
    Revenirea mai devreme la valorile de trafic de dinainte de pandemie, războiul din Ucraina, redeschiderea pieței chineze pentru aviatie, reluarea expansiunii operatorilor arabi, noile contracte fabuloase încheiate de companiile indiene cu producătorii de avioane Boeing si Airbus, etc au readus rapid in prim plan problema eterna a necesarului de piloți la nivel mondial
    Si ca de obicei nu sunt piloți!
    Pentru ca in pandemie piloții tineri dați afara de companii trebuind sa își achite creditele mari făcute pentru școlarizare s-au deprofesionalizat si au văzut ca pot câștiga la fel de bine din alte meserii si afaceri astfel încât doar o parte dintre ei au revenit la zbor
    In plus au decolat la cer mulți piloți peste 55 de ani iar restul fie au constatat ca familiile lor, atât de des abandonate de dragul companiilor aeriene, merita sa stea cu ele si sa zboare mai puțin sau sa se retragă la pensie fie nu mai îndeplineau criteriile medicale pentru zbor.
    In Anglia statul a început sa acorde ajutor si sprijin direct școlilor de pilotaj si companiilor ce efectuează rute interne pentru a sprijini formarea si pregătirea noilor piloți
    In USA marii operatori au înțeles ca pentru a avea piloți trebuiesc luate măsuri serioase si rapide si ca atare au stabilit politici comune cu statul pentru susținerea acestor companii de tip provider care colectează pasagerii din mai multe direcții pentru a ii furniza marilor operatori pe hub-uri.
    Megascandalul pensiilor speciale in care au fost tarați si piloții in conditiile in care statul roman:
  • ii suprataxeaza la CAS,
  • cand nu recunoaște cand recunoaște ca venit diurnele neimpozitandu-le sau impozitandu-le după cum se trezește dimineața ministrul de finanțe
  • nu acorda nici un fel de facilitați școlilor si companiilor de aviatie
  • a permis ca sa dea faliment compania BlueAir
  • a redus la 15 numărul avioanelor din flota companiei naționale estimate prin aberantul proiect de restructurare realizat de niște habarnavisti de la Price Waterhouse &Cooper
  • i-a forțat sa încalce Codul Muncii obligându-i sa muncească opt zile consecutive urmate de doua libere, sau cu cinci sau șase zile libere pe luna fara a fi plătiți suplimentar măcar
    A produs un recul puternic pe piata muncii pilotilor din Romania care si-au văzut supuse tăierii pensiile
    Astfel majoritatea piloțiilor din Romania sub 40 de ani au plecat fie la companiile din Golf unde câștiga de 3 ori mai mult decât in țara, sunt respectați la nivel profesional si social, primesc mari facilitați pentru familiile si copiilor lor fie in Europa unde câștiga dublu fata de Romania.
    Nu mai departe de acum doua zile Asociația Pilotilor Americani felicita părțile implicate in negocierile pentru stabilirea noului prag limita de vârsta a pilotului american de linie la 62 de 67 de ani cu condiția trecerii testelor medicale concomitent cu negocierile pentru mărirea veniturilor pilotilor din USA si Canada cu minim 20% fata de cel actual.
    Pe de alta parte companiile aeriene încearcă fortarea acceptării conceptului de “single pilot into the cockpit” care presupune un singur pilot in cabina pentru siguranța si dirijarea de la sol a avionului in special la aterizare. Împotriva acestui concept toate asociațiile si sindicatele pilotilor din întreaga lume au votat împotriva motivând lipsa siguranței zborului in astfel de situații si astfel preconizata introducere din anul 2025 s-a amânat sine die
    Grevele pilotilor din Franta nemulțumiți si ei de măsura impopularului Macron au arătat șubrezenia Air France in fata acestei provocări a lipsei pilotilor
    Si cum sa critici este ușor haideți sa vedem ce măsuri se pot lua in Romania cel puțin!
  1. Eliminarea baremului ilegal stabilit si existent al celor 350 ore de zbor anual pentru tot personalul aeronavigant
  2. Considerarea diurnelor ca fiind venituri impozitabile angajatorului
  3. Reconsiderarea sistemului de plata actual bazat pe salariu de baza plus sporuri prevăzute de Legea 223 si restul legilor
  4. Eliminarea impozitării ilegale a pensiei pilotilor cel putin pe durata cand aceștia continua sa zboare după ieșirea la pensie
  5. Eliminarea plății CAS-ului din pensie
  6. Scutirea de impozit doar pentru școlile de aviatie si companiile aeriene romanesti care desfășoară activități de pregătire, calificare si licențiere a personalului navigant si tehnic de aviatie in condițiile reinvestirii profitului realizat in dotări
  7. Recalcularea punctajelor pilotilor ținând cont de neplata pentru munca prestata in sarbatori si Weekend, peste program, sporurile neacordate, etc. Detractorii sistemului de pensii actual au jignit grav piloții făcându-i nesimțiți – prin extensie daca ai sau vei primi o pensie nesimțita si tu devii la fel nu? – fara sa vadă ca daca ar fi sa aplice cele de mai sus pe contributivitate pensiile s-ar dubla cel putin! O veche expresie populară zice ca “gura bate fundul!” si se adeverește pe deplin in acest caz.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ULTIMELE ŞTIRI

HOTNEWS publică un sondaj ATLASINTEL care generează nou conflict între Ciucu...

Daniel Băluță, candidatul PSD la alegerile din 7 decembrie 2025, și candidata independentă susținută de AUR, Anca Alexandrescu, conduc în intențiile de vot ale...

Liviu Alexa: Am prevǎzut acum 14 zile moartea lui Guțanu, martor-cheie...

Autor: Liviu Alexa Ce scriam eu acum 14 zile? Ei bine, Guțanu a murit. Cu totul “întâmplǎtor”. Pe 17 noiembrie, adica acum 14 zile, scriam asta: Ei...

Lavinia Betea despre cum se hrăneau românii în comunism!

Perioada comunistă a lăsat urme profunde în felul în care românii se raportează la hrană: de la uniformizarea forțată a alimentației și strategiile de...

Mesajul vicepreședintelui AUR Andrei Gușă, de Ziua Națională a României: Avem...

Mesajul vicepreședintelui AUR Andrei Gușă, de Ziua Națională a României: Avem obligația să ducem mai departe credința românească, dragostea pentru țară și să luptăm...

Urmăreşte-ne

23,188FaniÎmi place
4,892CititoriConectați-vă
67,100CititoriConectați-vă

Din categorie

spot_img