12.7 C
București
marți, noiembrie 11, 2025
12.7 C
București
marți, noiembrie 11, 2025

Gold FM 96,9

spot_img
AcasăAlte ŞtiriSa vorbim pe bune despre pensiile “speciale” ale aviatorilor
Data publicării: martie 15, 2023 12:45

Sa vorbim pe bune despre pensiile “speciale” ale aviatorilor

Data publicării: martie 15, 2023 12:45

DISTRIBUIE:

Autor: Cezar Osiceanu

Toată aceasta imensa agitație a plecat de la un subiect de manipulare in masa lansat de curând -in scop evident electoral – de către USR, o formațiune ce este in acest moment departe de pragul electoral
In aceeași ciorba neaoș românească s-au bagat toate pensiile de serviciu, bazate pe Constitutie sau legi speciale etc fara ca nimeni dintre cei care au emanat proiectul de eliminare a acestor pensii așa-zis speciale sau in numele cărora se susține in mod fals ca a fost facut proiectul sa aibe habar despre ce este vorba in materia aviatorilor
De aceea haideți sa vedem împreuna care sunt diferențele între un magistrat si un pilot

  1. Un magistrat are 5 zile de munca consecutive cu weekendul sambata si duminica si 8 zile libere lunar – pilotul are 8 zile consecutive de munca, cu una sau doua zile libere după, cu minim 5 zile libere pe luna, cu doar un singur Weekend pe luna sambata si duminica
  2. Pilotul muncește zilnic pana la 12 ore fara a fi plătit ptr orele suplimentare – judecătorul doar 8 ore si pentru ce este in plus este plătit suplimentar
  3. Judecătorul daca merge cand vrea el si daca vrea el in Weekend la serviciu si ptr asta el este plătit suplimentar dublu – pilotul nu
  4. Judecătorul nu judeca noaptea, de Craciun, Paști, Anul Nou etc – pilotul zboară noaptea, de Craciun, Paști, Anul Nou etc fara sa fie plătit in plus
  5. Un judecător începător are salariul de 7.000 RON – un pilot începător la o companie de transport aerian 4.000
  6. Judecătorul in afara salariului primește ptr fiecare dosar o bonificație suplimentară de aceea la calculul pensiei se ajunge la sume foarte mari
  7. Un judecător da termen in dosar pana se vor lămuri de către părți, excepțiile, etc si pana va lua o decizie poate dura si ani iar ptr motivare mai poate sta la fel – pilotul nu poate lua decizia de viața si de moarte decât in 5-7 secunde
  8. Un judecător daca greșește nu moare nimeni si exista procedura apelului, recursului etc – la pilot daca greșește mor mulți
  9. Judecătorul nu da examen din 6 in 6 luni ptr a profesa precum pilotul. Ptr un singur examen pilotul da un chestionar cu minim 400 de întrebări in medie
    Pilotul da minim 6 examene teoretice si 2 sau 3 examene practice in simulator la fiecare 6 luni
    Pilotul este obligat sa: vorbească, citească, folosească etc limba engleză la nivel minim 3 din 6 dand examen obligatoriu
  10. Basescu a adus in sistem 3.000 de magistrați si in 2009 a luat 90% din pensiile aviatorilor ptr 3 ani de zile fara sa se atingă de cele ale magistraților. Banii nu au mai fost returnați !!
  11. Un judecător trebuie sa stea prea mult timp ptr a accede la un nivel superior – de la minim 5 ani de zile la 18 ani aceasta arata ca se pun frâne intenționat avansarilor ptr a se menține anumite persoane in poziții cheie
  12. La concursurile de la școala de magistratura nivelul minim a scăzut la nota 6 Per examen si 7 la general – la piloți este de minim 70% din fiecare examen in parte
  13. Un judecător aplica doar doua coduri penal si civil si doua coduri de procedura asociate – un pilot aplica 7 manuale ale producătorului, un regulament EASA, un regulament intern, un Cod Aerian, etc
  14. Judecătorul este protejat prin Constitutie contra greșelilor lui -pilotul de nimeni si nimic
  15. Judecătorul într-adevăr nu are voie sa aibe afaceri etc dar cum poate justifica averile realizate?
  16. Judecătorul iese la pensie după 20 de ani indiferent de vârsta – pilotul iese la pensie după minim 10 ani – cu penalizări dar doar daca a împlinit 52 de ani vârsta
  17. Judecătorul sta la birou, poate avea masina de serviciu, are pauza de masa etc – pilotul sta in condiții improprii vieții
  18. Judecătorul are din oficiu facilitați medicale speciale si gratuite – pilotul deși plătește enorm are aceleași condiții precum cei care nu plătesc nimic
  19. Pilotul își plătește singur școlarizarea adică circa 100 mii euro Per total de la zero la calificarea pe tip la un avion de linie – judecătorul plătește doar facultatea de drept daca o face la privat
  20. Judecătorul după ieșirea la pensie are loc de munca asigurat si fara examen in barou ca avocat putând munci pana la orice vârsta – pilotul si cand se muta la alta companie, pe alt tip de avion, etc după ieșirea la pensie nu are loc de munca asigurat automat si fara examen fiind limitat in funcție de vârsta la mărimea si greutatea avionului pe care poate zbura
  21. Pilotul este limitat la 900 ore de zbor pe an si 110 ore pe luna – judecătorul nu este limitat
  22. In pandemie judecătorul a lucrat si de acasa, a avut facilitați speciale, i s-a redus programul, a putut primi si bani in plus ptr dotări etc si nu a suferit reduceri salariale – pilotul a fost bagat in șomaj, a pierdut pana 90% din venit, nu a putut lucra legal ca angajat etc si evident nu a putut pilota de acasa !!!
  23. In pandemie deși piloții nu au putut zbura – nu din cauza lor, mulți nerealizand baremul minim de ore de zbor ptr menținerea in grupa I de munca statul le-a reținut CAS de 32%
  24. In grupa I de munca unde sunt aviatorii doar ei au barem minim de realizat in vederea încadrării in grupa de 350 ore de zbor pe an in condițiile in care
  • angajatorul le da de zburat ei neputând interveni
  • chiar daca nu realizează baremul minim ptr grupa I statul le retine CAS de 32%
  • ceilalți angajați din acea grupa nu sunt condiționați de numărul de Forje turnate, al numărului de intrări in mina etc. Mai mult încadrarea in grupa I este valabilă si pentru minerii din birouri sau exploatările de suprafața
  1. Piloții sunt singura categorie din grupa I de munca care nu au boli profesionale recunoscute si înregistrate ca atare
  2. Pentru piloți salariul se compune din salariu de baza plus sporurile
  • aplicabile din Legea 223
  • sporurile legal prevăzute (nb Tarom nu a plătit aceste sporuri)
  1. Pilotul face o vizita medicala anuală evident peste orice barem medical al magistraților
  2. Presupunând ca un pilot începe școala de aviatie la 18 ani si zboară pana la 52 de ani cand iese la pensie la cerere in baza legii 223, având baremul pentru grupa I in fiecare an calendaristic. Astfel pilotul are 30 de ani de munca in grupa I si are echivalentul a 45 de ani de munca normala
    Un magistrat intra in activitate după 22 de ani si după 20 de ani de munca iese la pensie având o vechime echivalenta de 20 de ani
  3. Venitul mediu net in lei al unui pilot comandant de 12.000 RON lunar la care s-au aplicat CAS de 32%
  4. Suma rezultata din CAS-ul încasat de stat (atenție 32% nu 24% ca la restul oamenilor muncii plătitori de CAD) pe o perioada medie de minim 30 de ani de practicare a profesiei (se prezumeaza faptul ca majoritatea piloțiilor își încep cariera la companiile aeriene după 22-23 de ani cand termina școlile de pilotaj si ies la pensie la 52 de ani – vârsta minima prevăzută in Legea 223 a personalului navigant civil
  5. Ținem cont ca 90% din piloții pensionați continua sa lucreze pana la 63 de ani cât le permit regulamentele aeriene timp in care li se percepe același CAS de 32%
  6. Cu o medie de vârsta între 67 si 69 de ani mai redusă decât restul pensionarilor datorită efectelor negative ale zborului cumulate in timp si care dau diverse boli se calculează
  • sumele vărsate in continuare statului
  • pensia încasată
    După cum spuneam mai sus dintre toate categoriile profesionale personalul aeronautic civil nu are înregistrată nici o boala specifica in nomenclatoarele medicale
  1. Si înainte de anul 1990 se plătea pentru piloți in mod suplimentar către stat o suma pana la ieșirea la pensie
    Ideea acelei sume transformată odata cu introducerea CAS-ului in CAS suplimentar a fost ca ea sa acopere perioada dintre vârsta de pensionare a pilotilor de 50 de ani pe atunci pana la cea normala de pensionare
  2. Statul roman a impus ca măsuri ptr salvarea companiei naționale după 1990
  • neimpozitarea diurnelor de zbor
    La un moment dat a fost introdusă impozitarea lor, au fost încasați banii de la piloți si apoi s-a revenit asupra măsurii anulând-o
  • folosirea unui mecanism dual de plata salariu mic in lei impozitat si diurne mari in valuta neimpozitate
  • neacordarea ilegală a sporurilor legal prevăzute in valoare de peste 120% minim (exista hot Jud definitiva in acest sens) Aceste sporuri erau bugetate, neacordate si redirecționate de la sursa in alte scopuri

Pentru exemplificare am sa va dau mai jos cazul meu:

  1. Lucrez de la 16 ani si împlinesc pe 1 Aprilie vârsta de 59 de ani deci am 43 de ani de munca
  2. Din cei 43 de ani de munca am peste 39 de ani in grupa I de munca
  3. Conform modului de calcul al vechimii un an in grupa I este egal cu 1 an si jumătate vechime deci am o vechime de 58,5 de ani
    Daca adunam cei 58,5 de ani cu ceilalți 4 ani cu vechime normala rezulta ca am o vechime in munca de 62,5 ani in total! Adică nu se cunoșteau părinții mei si eu deja munceam !!!
  4. Daca vom calcula sumele vărsate de mine in total pana in prezent – sunt pilot angajat si nepensionar va iesi o suma interesantă zic eu
    Daca vom împarți apoi suma rezultata ptr o perioada de 5-7 ani de zile de pensie (ținând cont de media de vârsta a pilotilor explicitata mai sus) înseamnă ca statul va mosteni o mică avere la decesul meu!
    Concluziile va rog însă sa le trageți singuri iar pana atunci cand veți călători cu avionul sa va gândiți la cele de mai sus
    Succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ULTIMELE ŞTIRI

Robert Turcescu, detalii despre cartea sa și atacurile celor nemulțumiți de...

Autor: Oana-Medeea Groza Robert Turcescu, promovat în cadrul editorialului zilei pentru lansarea celei mai noi cărți ale sale, „Înapoi la turul 2”, a intervenit în...

Sarmiza Andronic despre lupta Justiției cu “restul lumii”, acalmia din lupta...

Autor: Oana-Medeea Groza În emisiunea „Ce-i în Gușă, și-n căpușă”, difuzată la Radio Gold FM și prezentată de Cozmin Gușă, jurnalista Sarmiza Andronic a vorbit...

Viorica Dăncilă face furori în China! Interviul luat de Dan Tomozei...

„Respectul, prietenia și colaborările deosebite dintre țările noastre, care au făcut să fim invidiați multă vreme, ne obligă să acordăm atenția cuvenită relațiilor cu...

Gușă: Robert Turcescu a publicat o carte cu 8 interviuri în...

(transcrierea editorialului vorbit din emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă!”, de la GOLD FM) Autor: Cozmin Gușă După o muncă serioasă, de câteva luni de zile, Robert Turcescu a publicat, zilele...

Urmăreşte-ne

23,188FaniÎmi place
4,892CititoriConectați-vă
67,100CititoriConectați-vă

Din categorie

spot_img