10.4 C
București
vineri, decembrie 19, 2025
10.4 C
București
vineri, decembrie 19, 2025

Gold FM 96,9

spot_img
AcasăAlte ŞtiriSe confirmă ipoteza GOLD FM! Inteligența Artificială (AI) e folosită pentru manipularea...
Data publicării: noiembrie 25, 2025 9:55

Se confirmă ipoteza GOLD FM! Inteligența Artificială (AI) e folosită pentru manipularea dezbaterii publice pe rețelele de socializare

Data publicării: noiembrie 25, 2025 9:55

DISTRIBUIE:

O serie de videoclipuri făcute cu inteligența artificială (AI), care instigă la revoltă socială și ventilează retorică rusă, au explodat pe Facebook peste weekend, de la câteva sute la mii sau zeci de mii de distribuiri, și de la câteva mii de reacții la peste 80.000 într-unul din cazuri. În total, 6 videoclipuri depășesc 4,5 milioane de vizualizări în doar patru zile (joi-duminică)

Clipurile au fost publicate pe contul Marilena Charkaoui, cu peste 14.000 de urmăritori, considerată de Facebook ”creator digital” , cu diferite narațiuni sau retorică folosită de partidele extremiste pro-ruse sau care inflamează societatea ori pot stârni animozități între diferite categorii sociale.

Clipurile înfățișează în general copii sau tineri în diferite ipostaze (vezi videoclipurile la finalul articolului):

Mai multe clipuri realizate cu AI au devenit virale pe Facebook și instigă la revoltă socială

sursa foto: Colaj G4Media / Capturi video Facebook

  • Un copil este agresat verbal de un polițist care vrea să-l ia la secție și să-l aresteze doar pentru că a spus că „România este a românilor”;
  • Un alt copil critică ”pușcăriașii pentru că nu muncesc, doar stau și mănâncă” pe banii românilor;
  • Un bătrân a fost trimis la închisoare pe nedrept și a fost eliberat după 60 de ani de detenție;
  • Guvernul mărește taxele ”ca în străinătate, pentru că suntem o țară europeană”;
  • Polițiștii dau buzna într-o sală de clasă pentru că au auzit că elevii au spus că ”România este a românilor”;
  • Într-un alt clip un tânăr plânge în ploaie pentru șoferii de TIR români care ”dorm prin parcările din Europa” și pentru bătrânii ”vai mama lor” care nu-și permit medicamente și stau cu calorifele reci în casă;
  • În același clip un alt tânăr nervos spune că dacă Parlamentul ”nu încetează cu abuzurile, noi vom face ceva cu mâna noastră”;
  • Un alt tânăr vorbește despre cum ”nu poate dormi când România ne este luată”: ”Vom lupta pentru români și România”
  • Un copil explică nervos cum părinții i-au plecat în străinătate și îi vede doar o dată pe an, în timp ce politicienii se plimbă în mașini de lux;
  • Un alt tânăr vorbește despre ”ciobanii care își vând produsele pe nimic, alimentele au chimicale și totul e import, probabil era mai bine înainte de anii 90”.

Clipurile sunt realizate cu AI, iar acest lucru se poate observa cu lejeritate din postura nenaturală a ochilor personajelor, din neconcordanța cuvintelor rostite în raport cu mișcarea buzelor, din aspectul nenatural al luminilor și imaginilor sau, în unele situații, din postura nepotrivită a corpurilor ori din nesincronizarea vocilor cu mimica feței.

Ba mai mult, într-unul din clipurile recente, un ”tânăr” spune ”chiar dacă nu sunt real, mesajul e important”. Cu toate acestea, în mii de comentarii lăsate de utilizatori la postările menționate mulți dintre aceștia nu percep videoclipurile ca fiind false și se alătură emoțional personajelor din clipuri.

Videoclipurile sunt foarte scurte, dar cu impact puternic, vocile personajelor sunt de cele mai multe ori agresive, stridente, înflăcărate, iar mesajele sunt clare și transmise frontal, în cuvinte puține.

Realizarea și rostogolirea pe Facebook a acestor videoclipuri au loc într-un context social, politic și economic dificil și tensionat în România, din cauza măsurilor de austeritate menite să reducă deficitul economic al României, produs de fosta guvernare PSD.

Cum încurajează Meta astfel de postări

Clipurile sunt considerate „conținut propriu” de către Meta, fapt care ajută utilizatorii care își monetizează postările. Sunt numiți de Facebook ”creatori digitali” și primesc bani de la rețeaua de socializare în funcție de viralitatea postărilor.

O analiză proprie a reporterului G4Media pe rețeaua de socializare arată un mecanism care încurajează postări cât mai emoționale și care au ”conținut propriu” (fotografii, video, texte care nu sunt copiate din alte locuri sau care provoacă dezbatere).

Cu cât ele sunt mai subiective și stârnesc emoție mai puternică (în general furie, nostalgie, amuzament sau înduioșare), cu atât mai mult postările respective sunt mai plasate în feed-ul utilizatorilor, iar creatorul de conținut încasează bani.

sursă: g4media.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ULTIMELE ŞTIRI

În atenția Curții de Conturi a României. Bătaie de joc la...

Există situații în care presa nu mai are rolul de simplu observator, ci devine mecanism de alertă instituțională. Cazul semnalat recent de Detectivul de...

Anatol Basarab: URSS 2.1. Întoarcerea Imperiului: Emmanuel Todd și nașterea Noii...

Lumea se află pe pragul celei mai grandioase restructurări din ultimele cinci decenii. Poți să nu crezi în misticism, dar nu vei putea să...

Vizionarul Alexandr Soljenițîn avertiza acum 47 de ani: ”Occidentul și-a pierdut...

Un nume de legendă: Aleksandr Soljenițîn, romancier si istoric rus, luptător în cel de-al doilea război mondial, arestat și trimis la pușcărie și în...

Liderii UE, îngenunchiați în fața Ucrainei și Rusiei! 90 de miliarde...

După o noapte tensionată și negocieri care au durat aproape 15 ore, liderii europeni au ajuns la un acord crucial privind sprijinul financiar pentru Ucraina. La capătul unui summit...

Urmăreşte-ne

23,188FaniÎmi place
4,892CititoriConectați-vă
67,100CititoriConectați-vă

Din categorie

spot_img