5.3 C
București
vineri, noiembrie 14, 2025
5.3 C
București
vineri, noiembrie 14, 2025

Gold FM 96,9

spot_img
AcasăAlte ŞtiriWizzair, Orbán, Ungaria si in final …Putin!
Data publicării: iunie 11, 2022 15:21

Wizzair, Orbán, Ungaria si in final …Putin!

Data publicării: iunie 11, 2022 15:21

DISTRIBUIE:

Autor: Cezar Osiceanu

Ieri a avut loc un webinar organizat de către ECA – European Cockpit Association (sindicatul european al pilotilor), sindicatul FPU din Romania si piloții de la compania aeriana Wizzair!
Împreuna cu o echipa de experți legal autorizați acțiunea si-a propus sa găsească răspunsuri la cele mai presante întrebări si probleme precum:

  1. Întrebări legate de legile muncii din Polonia, Romania, Ungaria, Bulgaria etc tari in care compania Wizzair are baze de operații, este înregistrată juridic (sau nu), are sau nu certificat de operator aerian, are angajați din acele tari
  2. Dezavantajele aduse de stilul de contracte folosite in cadrul Wizzair
  3. Problematica Securității zborului prin prisma reglementărilor specifice si nespecifice
  4. Situația modului de plata a taxelor si impozitelor pentru fiecare angajat in parte
    Interesantă a fost oferta făcută de participare la webinar care specifica ca se pot înscrie participanti protejați împotriva identificării lor, ca si măsura evidenta de protecție împotriva represiunilor companiei!
    Teoretic totul are la baza halucinanta declarație a CEO Wizzair, Jozef Varadi cu privire la continuarea activității personalului de zbor împotriva stării de oboseala cauzată de programul supraîncărcat al acestuia. Declarația acestuia a fost preluată de întreaga presa mondiala si arata inca odata dramatica schimbare a primei legi a aviației, “Siguranța înainte de toate!” (“Safety first!”) cu “Profitul înainte de orice!” (“Money first!”)
    Dar haideți sa analizam un pic cazul companiei Wizzair.
    Ungaria a avut o companie naționala denumită MALEV, care după 1990 a fost vândută si răscumpărată de către statul ungar către ALITALIA si chiar AEROFLOT, pana cand si-a dat obștescul faliment din cauza: proastelor decizii politice, a prostului management, a proastelor contracte impuse politic (orice asemănare cu vreo companie românească este pur întâmplătoare!), a proastei situații generale a aviației civile europene si mondiale de la acel moment
    Între timp se născuse insa o noua companie, WIIZAIR, care a preluat imediat personalul navigant si tehnic si o parte din resursele si in special facilitățile (hangarul, scule, licente etc
    in special) defunctei MALEV. Si fiindcă atunci cand se vorbește si se lucrează pe banii personali si nu ai statului se găsesc imediat soluții tehnice, economice etc pentru toate problemele ce la stat prin nerezolvarea lor intenționată conduc către glorioase falimente si in acest caz schema a funcționat perfect!
    Sa începem cu banii adică analiza planului de afaceri pe latura financiară: Înregistrarea companiei in Elvetia stat nemenbru UE a asigurat din start avantaje financiare foarte mari prin facilitățile legale oferite acolo. Complementar Wizzair a solicitat si obținut, culmea, facilitați in țările membre UE deși înregistrarea ei era nonUE.
    In vederea evitării plăților taxelor si impozitelor către țările unde opera compania, avea baze de operare si folosea personal local a fost pusă la cale o schema extrem de ingenioasa bazată pe analiza atenta a punctelor slabe din legislațiile naționale si cea a UE. In acest fel tot profitul obținut era direcționat in Ungaria acolo unde se plăteau si impozitele aferente si unde au fost oferite mari facilitați fiscale
    Pasul doi a fost alegerea avionului de baza pentru compania nou înființata si astfel a fost ales modelul Airbus 320. In alegerea lui băieții deștepți, evident vorbitori si de limba rusa, au plusat cu următoarele considerente si anume:
  • avion produs in UE cu facilitați pentru achizitie, contracte de maintentanta etc . Legarea companiei de firma Airbus a avut si un evident puternic substrat politic atat pentru Ungaria cât si pentru pașii de viitor ai Wizzair
  • concurenta dintre producătorii Boeing si Airbus, USA Versus UE
  • existenta unui competitor mare, Ryanair, vârf de lance european al producătorului Boeing
  • viteza si costuri mai mici in procesul de formate al pilotilor fata de schemele clasice ale avioanelor cu manșa si cu o avionica inferioară. Faptul ca automatizarea de la bordul Airbus este superioară celei de la bordul Boeingului 737 (avion cu 60 de ani vechime astăzi in ciuda facelifturilor si a tunningurilor făcute) a condus la o mai ușoară si mai ieftină pregătire a pilotilor
    Pasul trei a fost legat de planul comercial al noii companii care a fost creat astfel:
  • stabilirea criteriului de operator low cost
  • asigurarea unei scheme de control si balans inteligent între costurile Per pasager, cursa, ruta, avion, total care sa ofere permanent doar dintr-un singur click toate datele necesare si facilitățile de modificare si eficientizare
  • folosirea rețetei deja celebre a concurentului Ryanair, prin operarea pe aeroporturi mai mici, cu taxe mai mici, facilitați locale mari oferite de orașele respective, etc
  • crearea unui program flexibil de vara si de iarna pe destinații analizate dpdv al traficului si bazinelor demografice de proveniența a pasagerilor
    Tot aici marketingul a venit cu
  • un sistem de păcălire la clienților sistem brevetat si el in lumea companiilor low cost si care se bazează pe ascunderea sub diverse forme si prin diverse mijloace a costurilor reale. Nu degeaba UE a fost forțată sa dea reglementări speciale si cât mai clare dar cu mare întârziere in ceea ce privește obligarea eliminărilor costurilor ascunse din practica operatorilor economici. Unu bilet de 10 euro nu este la final tot 10 euro pentru ca pasagerul trebuie sa achite in plus taxa de printare, etc plus bagajul de cala sau de mâna, nu avea locul nominalizat si pentru aceasta plătea in plus etc etc
  • mecanismul de publicitate arhicunoscut gen “preț începând de la …” si cu doar un număr limitat de bilete la acel preț sau folosirea pragului psihologic de “x,99”
  • taxe enorme pentru apelarea unui număr de telefon pentru Reclamatii la care apelantul reclamant este ținut intenționat mult timp in așteptare
  • cumpărarea de reclama in principalele posturi si canale media naționale in scopul obținerii unei imagini si publicități cât mai bune dar si a blocării eventualelor anchete jurnalistice. In mod frecvent in Romania pana de curând in știrile prezentate cu incidente si accidente ale Wizzair nu era dat numele companiei sau era putin evidențiat
    Si cum o companie aeriana începe si se termina cu piloții aceștia au fost Preluați de la Malev si apoi de la alte companii naționale concomitent cu formarea unei baze de formare, pregătire si antrenament proprii ce include si un simulator construit la Budapesta. Pentru plata lor au fost concepute scheme de evitare a taxelor si impozitelor din statele respective de proveniența tipice companiilor low cost. Intr-un silent cartel companiile low cost si-au organizat plata personalului de zbor cu putin peste veniturile oferite de companiile naționale si au atras rapid piloții cu experiența pe care companiile naționale nu ii upgradau la poziții de comandant sau avioane superioare. Numai din Romania au fost angajați peste 150 de piloți romani aflati in majoritate in astfel de situații
    Cât privește însoțitorii de bord s-a profitat din plin de faptul ca aceștia erau in general tineri fara obligații, dornici sa călătorească, si care se mulțumeau cu un loc de munca ce conferă un grad de confort si stabilitate financiară
    Măsura interzicerii existentei sindicatelor a fost evident in interesul companiei si nu al angajaților care nu puteau fi apărați împotriva abuzurilor conducerii si in urma unor acțiuni in justiție s-a reușit înființarea unui sindicat intr-un final
    Asigurarea maximizării profitului a fost făcută prin prin
  • fortarea încălcării Codului Muncii din Romania ce prevede doar cinci zile de munca consecutive prin impunerea respectării Directivei europene 2000/79/CE care permite opt zile consecutive de lucru
  • sistemul de plata menționat mai sus
  • ajutorul direct al statului maghiar care a cumpărat un avion Airbus 330 cargo din banii contribuitorilor si l-a dat spre operare gratuit companiei Wizzair
    In contextul actual cand Ungaria a obținut aprobarea încălcării embargoului petrolier impus Rusiei Wizzair va primi petrol pentru avioanele sale conform acestei scheme spre deosebire de alte tari si companii aeriene
  • solicitarea unor ajutoare de stat, Wiizair a primit din partea Regatului Unit al Marii Britanii un ajutor de 50 de milioane de euro in timpul pandemiei conform datelor publicate de Aeronews de exemplu. Si cum Anglia era in plin Brexit UE nu a mai spus nimic despre aceasta
    Si pentru ca sa revenim la punctul inițial de plecare al acestui articol trebuie sa înțelegem revolta crunta a echipajelor de zbor fortate sa zboare 900 de ore de zbor pe an, cu câte opt zile consecutive de zbor, cu doar un Weekend pe luna acordat in perioada de sambata si duminica etc in fata declaratiei propriului CEO!
    Pentru obiectivitate precizez ca personal am sesizat ECA cu privire la situația conflictului juridic dintre Codul Muncii si Directiva europeană in urma cu vreo 3 ani iar răspunsul inițial primit a fost unul contrar celui dat de către Consiliul Europei si care indica in mod clar si fara echivoc faptul ca trebuie respectat Codul Muncii!!
    Global analizând situația putem remarca
  • șantajul facut direct la Airbus de către Putin, pe care Macron personal l-a rugat sa nu sisteze exportul către Franta de titan. Practic Airbus ar Închide liniile de producție in aceasta situație neavând de unde sa importe acest material vital in construcțiile de avioane civile si militare
  • șantajul indirect al Wizzair in condițiile in care este unul din principalii clienți ai Airbus,
    Sa nu uitam ca Airbus
  • a pierdut contractul cu Qatar Airways pentru schimbarea flotei vechi de Airbus 320-321 cu 50 de avioane noi Airbus 320-321 NEO
  • a plătit cea mai mare amenda din istoria WTC pe aviatie, in cadrul procesului deschis de Trump pentru ca a primit ajutoare de stat ilegale
  • a avut pe rol procese răsunătoare in Anglia, Germania si Franta pentru mita acordată funcționarilor publici in vederea aprobării unor achiziții de avioane, procese in care pentru evitarea unor pierderi si mai mari Airbus a acceptat plata unor amenzi uriașe
  • are un proces pe rol cu Qatar Airways la Londra ca urmare a faptului ca a sărit vopseaua de pe nu mai putin de 22 de avioane Airbus 350 noi nouțe ceea ce a condus la tinerea lor la sol de peste un an de zile
    Oare cum ar fi sa ascultați anunțul facut de un pilot comandant de la Wizzair se întreabă internauții, anunț care ar suna cam asa:” Stimati pasageri bine ați venit la bordul avionului companiei Wizzair, vom zbura împreuna pe ruta.., eu sunt insa un pic obosit din cauza depășirii timpilor de munca si a programului supraîncărcat dd lucru impus mie. Va urez un zbor cât mai placut! “

P.S. Cât despre ajutorul politic dat cel putin in Romania acesta a fost Tinta a numeroase scandaluri dintre care

  • cel de la Targu Mures unde Consiliul Local acordase o facilitate doar pentru Wizzair, facilitate prin care din taxa de 10 euro doar unul era plătit de pasager restul acoperind din banii cetățenilor Consiliul
  • cazurile de la aeroportul din Timisoara unde avioanele Wizzair au operat ani de zile in condițiile in care era interzisă operarea lor pe pista decopertata si unde aceleași avioane erau parcate fix in fata aerogării pentru ca pasagerii sa meargă pe jos si sa nu plătească compania nimic pentru transport, sa nu întârzie etc. In condițiile in care avioanele companiilor naționale concurente erau parcate cât mai departe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ULTIMELE ŞTIRI

Daria Gușă își lansează prima carte: “Barometrul puterii geopolitice și Noua...

În cadrul emisiunii sale săptămânale de la GOLD FM, „Geopolitica la Zi”, geopoliticiana Daria Gușă a anunțat lansarea primei sale cărți, „Barometrul Puterii Geopolitice...

Liviu Alexa, despre cenzură și operațiunea de compromitere a jurnaliștilor, scandalurile...

Autor: Oana-Medeea Groza În emisiunea „Ce-i în Gușă, și-n căpușă”, de la Radio Gold FM, geopoliticianul Cozmin Gușă și jurnalistul Liviu Alexa au dezbătut pe...

Nicușor Dan aduce “penali în funcții publice”: Vlad Voiculescu, noul său consilier!

Președintele Nicușor Dan a semnat decretele de numire pentru o nouă garnitură de consilieri la Palatul Cotroceni, printre care apare și Vlad Voiculescu. În prezent europarlamentar, Voiculescu spune...

O conservă a UM Repatriot va conduce Departamentul Românilor de Pretutindeni?

Autor: Marius Ghilezan Noul secretar al Departamentului Românilor de Pretutindeni pare a fi Mihai Dohotar, un fost covrigar în Grecia, care și-a lăsat business-ul din...

Urmăreşte-ne

23,188FaniÎmi place
4,892CititoriConectați-vă
67,100CititoriConectați-vă

Din categorie

spot_img