5.4 C
București
joi, noiembrie 13, 2025
5.4 C
București
joi, noiembrie 13, 2025

Gold FM 96,9

spot_img
AcasăAlte ŞtiriSa vorbim despre pensiile aviatorilor
Data publicării: iulie 19, 2022 12:34

Sa vorbim despre pensiile aviatorilor

Data publicării: iulie 19, 2022 12:34

DISTRIBUIE:

Autor: Cezar Osiceanu

In lipsa unor subiecte tari presa naționala scoate periodic marota pensiilor speciale iar Guvernul nu se lasă nici el si mai scoate pe surse câte ceva pe tema aceasta.
Se pun ca intr-o ciorba cu de toate, toate pensiile in afara celor pentru limita de vârsta considerate de unii ca fiind normale!

Si pentru ca din dorința de a face mai vizibil subiectul se amesteca sub titlul de pensii speciale: pensiile ocupaționale, pensiile de serviciu, etc
Haideți însă sa observam câteva lucruri importante pentru a înțelege subiectul pensiilor aviatorilor si anume:

  1. De la începuturile aviației aceasta categorie formată din piloți, însoțitori de bord si tehnici au avut un statut special ca si angajați si ca si condiții de pensionare
  2. Tot de la începuturile aviației regimul de salarizare a fost diferit fiind cu mult peste media veniturilor considerate superioare mediei
  3. In baza punctului 2 si impozitele încasate de pe urma salariilor pilotilor au fost cu mult peste media celor încasate de la restul categoriilor de salariați din Romania
  4. Legea 223/2007 pentru personalul aeronavigant civil din Romania a venit in mod natural pentru a putea stabili criteriile clare de pensionare ale acestei categorii de angajați cu specificități unice si extrem de diferite de ale restului angajaților din Romania.
  5. Din cauza condițiilor de munca, a bolilor specifice dezvoltate si a riscurilor meseriei aviatorii au posibilitatea de a iesi la pensie la vârsta de minim 50 de ani, deci mai târziu decât alte categorii considerate ca fiind speciale.

Care sunt diferențele totuși între personalul navigant si restul angajaților se întreabă mulți?
Iata-le pe scurt:

  1. Personalul aeronavigant este singura categorie de angajați din Romania care plătește CAS de 32% fata de restul angajaților din Romania care plătesc doar 21%!!
  2. Daca plătesc mai mult cu 10% CAS decât restul angajaților si veniturile lor impozitate sunt cu mult mai mari decât media veniturilor rezulta in mod evident ca au contribuit si contribuie enorm la fondul de pensii al statului
  3. Deși contribuția pentru pensie statul o oprește permanent, tot statul nu oferă dobânzi sumelor încasate si a introdus in mod ilegal si impozitarea pensiei. Deci si aici piloții sunt net Dezavantajați fata de restul pensionarilor
  4. Personalul aeronavigant este singura categorie de angajati din Romania ale căror venituri rezultate din practicarea meseriei sunt limitate printr-un act al Uniunii Europene denumit Timp de munca si odihna pentru zbor -Flight Time Limitations
    In acest fel piloții nu pot face mai mult de 900 de ore de zbor intr-un an calendaristic si deci veniturile obținute sunt limitate.
  5. Deși sumele plătite pentru asigurările medicale obligatorii sunt enorme in raport cu restul majorității angajaților din Romania, piloții sunt tratati la fel ca orice alt cetățean nebeneficiind de nici un avantaj sau facilitați in plus, așteptând programari la analizele gratuite cu termene lungi etc
  6. Deși au pensie de serviciu stabilită prin lege, statul a impus personalului aeronavigant si plata cotizațiilor la pilonii 2 si 3. După scandalul furtului organizat al banilor din pilonul 2 de pensii de la BRD, cel al proastelor investiții făcute de aceste fonduri, etc ce se poate crede despre aceasta măsura ?
  7. Perioada de calcul pentru stabilirea pensiei pilotilor este de un an de zile spre deosebire de alte categorii de angajați vizați de pensiile ocupaționale sau de serviciu cărora li se iau in calcul ultimele 3 sau 6 luni de activitate
  8. Statul a limitat el însuși veniturile pilotilor dea lungul timpului prin diverse legi, ordine, dispoziții etc ale organismelor sale sau ale societăților unde era acționar (Tarom de exemplu) prin aceste măsuri fie statul s-a fentat singur (acordarea diurnelor in valuta neimpozabile de exemplu) fie pilotul a fost privat de posibilitatea unei contribuții si mai mari ( greva pilotilor de la Tarom a avut ca scop si introducerea diurnelor in salarii )
  9. Legea 223/2007 pentru personalul aeronavigant civil din Romania are o serie de elemente de neconstituționalitate dezvoltate ca urmare a situației juridice cauzate de integrarea României in Uniunea Europeană si de completarea si modificarea cadrului juridic național. Aceste elemente de neconstituționalitate ar fi trebuit sa fie cu prioritate discutate de către Curtea Constituțională dar pentru sesizarea ei ar trebui sa fie efectuate diligențele necesare

Scăderea drastică interesului fata de meseria de pilot din rândul tinerilor, costurile mari ale școlarizării necesare pentru a deveni pilot, condițiile de munca grele, salarizarea proasta, si grevele de azi din lumea întreaga ale pilotilor si însoțitorilor de bord arata ca nici cu pilotul automat de la bord sau cu vreun mânuitor de drona de la sol (si el botezat pilot😂 de către presa) avioanele nu pot zbura fara cele doua categorii de personal aeronautic
Deci daca se continua cu aceste dezinformări si basme s-ar putea sa zburați voi in locul nostru, dragi cititori revoltați de:

  • pensiile pilotilor
  • grevele pilotilor
  • anularile si întârzierile avioanelor
  • care mergeți cu avionul de sărbători, in vacante exotice etc in timp ce noi ne lăsam familiile acasa
    -Etc
    P.S. Si sa nu uitati sa postați cum a fost in furtuna, cand v-a luat foc motorul, si alte mizilicuri din acestea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ULTIMELE ŞTIRI

Iulian Ionescu despre Inteligența Artificială ce marchează campania electorală, Nicușor Dan...

Autor: Oana-Medeea Groza În emisiunea „Ce-i în Gușă, și-n căpușă”, prezentată de Cozmin Gușă la Radio Gold FM, jurnalistul Iulian Ionescu a analizat lupta ''Magistrați...

Comaroni: Demiterea șefilor SPP din Moldova e doar fațada unor mari...

Autor: Oana-Medeea Groza În emisiunea „Ce-i în Gușă, și-n căpușă”, moderată de Cozmin Gușă la Radio Gold FM, jurnalistul Bogdan Comaroni a analizat mega-scandalul de...

Gușă: Atenție alegători și candidați, campania actuala pentru București va fi...

(transcrierea editorialului vorbit din emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă!”, de la GOLD FM) Autor: Cozmin Gușă Săptămâna trecută, un amic ce îmi furnizează informații tari și corecte mi-a relatat...

Omul Zilei, ONG-istul Securici Oana-Carmen. Imaginea bulibășelii din serviciile secrete românești,...

(transcrierea rubricii „Omul Zilei” din emisiunea “Ce-i în Gușă, și-n căpușă!”, de la GOLD FM) Autor: Cozmin Gușă În ultimele zile ați urmărit, probabil fără să pricepeți deloc cauzele, cearta celor două...

Urmăreşte-ne

23,188FaniÎmi place
4,892CititoriConectați-vă
67,100CititoriConectați-vă

Din categorie

spot_img