Luxoasa casă de modă Balenciaga și-a cerut scuze pentru că a prezentat copii care țineau în brațe ursuleți de pluș îmbrăcați în costume cu tentă sexuală (BDSM) în cea mai recentă campanie publicitară.
Realizate de fotograful Gabriele Galimberti, imaginile legate de campania Balenciaga Gift Shop au prezentat copii mici îmbrăcați cu articole vestimentare din linia Balenciaga Kids.
Potrivit unui comunicat de presă emis săptămâna trecută, campania „iterează seria Toy Stories a artistului, o explorare a ceea ce oamenii colectează și primesc ca daruri”.
În comunicatul de presă inițial, compania a declarat că linia a prezentat “zeci de produse noi, de la articole de uz casnic, îmbrăcăminte pentru animale de companie și parfumuri, de la articole de zi cu zi, la colecții în ediție limitată și mobilier personalizat”.
Dar s-a iscat un întreg scandal pe social media, internauții reacționând furios la fotografiile care au prezentat copii mici cu ursuleți de pluș îmbrăcați în ceea ce părea a fi îmbrăcăminte inspirată de BDSM. O altă imagine scandaloasă prezenta un copil fotografiat cu un set de pahare de vin goale.
Un utilizator de Twitter a scris: „Balenciaga poate că și-a cerut scuze, dar toată lumea știe că această campanie a fost aprobată de oameni de la cel mai înalt nivel. Aceasta este o strategie de publicitate, încercându-se să se atragă atenția cu un conținut extrem controversat. Nu le accept scuzele și nu le voi accepta niciodată. NU este NICIODATĂ în regulă să obiectifici copii.”
Compania și-a cerut scuze marți pe Instagram, anunțând că campania lor a fost ștearsă.
“Ne cerem sincer scuze pentru orice ofensă pe care campania noastră de sărbători ar fi putut să o fi provocat”, se arată în comunicat.
„Pungile noastre cu urși de pluș nu ar fi trebuit să fie prezentate copiilor în această campanie. Am șters imediat campania de pe toate platformele.”
Fotograful Galimberti a declarat miercuri pentru CNN că direcția și filmarea campaniei i-au scăpat de sub control.
“Nu sunt în măsură să comentez alegerile firmei Balenciaga, dar trebuie să subliniez că nu aveam controlul și nici dreptul, în niciun fel, să aleg produsele, modelele sau combinația acestora.”
„Ca fotograf, mi s-a cerut doar să pun în evidență cât mai bine scena dată și să fac fotografiile conform stilului meu caracteristic.”
„Ca de obicei, direcția campaniei și a fotografierii nu sunt în mâinile fotografului.”
„Suspectez că orice persoană doritoare să caute scene de pedofilie pe internet are, din păcate, un acces mult prea facil la imagini complet diferite de ale mele, absolut explicite în conținutul lor îngrozitor. Linșajul acesta este îndreptat împotriva unor ținte greșite și distrage atenția de la adevărata problemă și de la adevărații infractori.”
“Susținem siguranța copiilor”
La câteva ore după ce și-a prezentat scuzele, Balenciaga a postat o altă declarație pe Instagram, cerând scuze pentru afișarea unor „documente tulburătoare” într-o campanie separată, referindu-se la documente dintr-un caz al Curții Supreme referitoare la legile privind pornografia infantilă.
„Ne cerem scuze pentru afișarea unor documente tulburătoare în campania noastră. Luăm această chestiune foarte în serios și luăm măsuri legale împotriva părților responsabile pentru crearea setului și includerea articolelor neaprobate pentru ședința foto a campaniei din primăvara anului 2023″, a spus compania.
„Condamnăm cu fermitate abuzul asupra copiilor sub orice formă. Susținem siguranța și bunăstarea copiilor.”
Galimberti a declarat că nu are „nicio legătură cu fotografia în care apare un document al Curții Supreme”.
Luna trecută, Balenciaga a rupt legăturile cu rapperul cunoscut anterior ca Kanye West, după o serie de postări antisemite și comentarii controversate.
CNN a contactat Kering, compania-mamă a lui Balenciaga, pentru declarații adiționale.
sursă: cnn.com