Autor: Marius Ghilezan
Așa cum scriam la începutul săptămânii, copiii români suferă nu doar din criză de arhetip, dar și din una a trivializării axiologiei. Nu sunt de vină ei că frivolitatea bate buna cuviință. Ușuraticul intră mai ușor decât Moș Crăciun pe hornul casei. Gregaritatea, sexismul și prost-gustul sunt culturile de masă ale internetului. Nu mai are rost să repetăm noima ideologică a crizei de context.
Dacă înainte copiii se dădeau pe huțuluș, stârnind nervul și adrenalina, azi se dau pe rețelele sociale, fără mișcare. Puterii de gratificație a aplicațiilor și a jocurilor colective nu i se opune nicio forță. Și de aici întreg deranjul și cabotinismul social.
Libertatea este și despre dreptul de a alege. Dar când binele n-are forme, răul devine precumpănitor. „It’s a matter of choice,” vorba englezului.
Ar fi ridicol să căutăm explicațiile lipsei de sens a imensei forțe de atracție a lui Gheboasă, eroul zilelor noastre. A și explicat public cum a creat melodia “Dă țigancă.” La început, avea doar linia melodică și de abia apoi a adaptat din mers textul.
Citiți AICI articolul integral!
sursă: romanialibera.ro